Op deze pagina vindt u de meeste recente persberichten van ALDI België terug, alsook het bijhorende beeldmateriaal.
Hebt u een persvraag voor ons, hebt u als journalist meer info of beeldmateriaal nodig? Aarzel dan niet om ons te contacteren.
05/11/2024
Eindejaarswijnen bij ALDI: focus op klassevolle klassiekers voor elk budget
ALDI breidt zijn wijnaanbod tijdelijk uit met 32 extra wijnen speciaal voor eindejaar. De focus ligt op klassewijnen voor elk budget, maar ook enkele gekende appellaties zoals Châteauneuf-du-Pape, Brunello en Saint-Émilion Grand Cru komen aan bod. De selectie bevat bovendien 5 nieuwkomers.
04/10/2024
ALDI wint opnieuw Effie Award met eindejaarsheld ‘Willie Witloof'
ALDI won gisteravond een bronzen Effie Award voor zijn eindejaarscampagne waarin Willie Witloof de hoofdrol speelt. Het is de tweede keer dat de discounter dankzij zijn eindejaarsmascotte een Effie Award in de wacht sleept.
03/10/2024
ALDI lanceert ‘WEEKEND KNALDI’ op verse producten
ALDI introduceert vanaf vrijdag 4 oktober de ’WEEKEND KNALDI’. Op vrijdag en zaterdag zullen klanten bovenop de wekelijkse promo’s telkens vier verse producten aan scherpe korting kunnen aankopen. Met dit nieuwe prijsoffensief speelt ALDI in op de hoge promotiegevoeligheid bij Belgische consumenten.
02/10/2024
Suiker wordt tot ruim 20% goedkoper: ALDI verlaagt als eerste de prijzen voor de klant
ALDI verlaagt de prijzen voor suiker. Kristalsuiker, fijne korrelsuiker en suikerklontjes worden vanaf woensdag 2 oktober merkbaar goedkoper. De discounter rekent op die manier de dalende grondstofprijzen voor suiker door in het voordeel van de klant. ALDI verwacht op termijn ook prijsdalingen voor gesuikerde producten.
22/08/2024
Van vlogger tot astronaut: ALDI zet jobs in de kijker met emoji®-spaaractie
De emoji® zijn terug! Van vlogger tot astronaut: in totaal kunnen ALDI-klanten 30 nieuwe emoji® in het thema van jobs verzamelen. Ook leerkrachten kijken steeds meer uit naar de terugkeer van de expressieve poppetjes. De emoji® worden vaak op een educatieve manier in het onderwijs gebruikt.
20/08/2024
Van Californië tot Zuid-Afrika: ALDI gaat de wereld rond met nieuw wijnfestijn
ALDI breidt vanaf woensdag 28 augustus zijn wijnaanbod tijdelijk uit met een gloednieuw wijnfestival. Dankzij een uitgelezen selectie uit Chili, Frankrijk, Italië, Zuid-Afrika en de Verenigde staten, maken klanten kennis met betaalbare kwaliteitswijnen van over de hele wereld.
01/07/2024
Derde zomer op rij Belgische miniwatermeloenen bij ALDI
ALDI pakt opnieuw uit met miniwatermeloenen van eigen bodem. Na een succesvolle verkoop in Vlaanderen vorig jaar is nu ook Wallonië aan de beurt. In samenwerking met de Belgische telersgroep Tomeco, onderdeel van Coöperatie Hoogstraten, zal ALDI deze zomer de miniwatermeloen in alle Belgische winkels aanbieden.
24/06/2024
Verse Zeeuwse mosselen aangemeerd bij ALDI
De eerste Zeeuwse bodemcultuurmosselen van het jaar zijn gearriveerd. Vanaf woensdag 26 juni zijn de verse Zeeuwse bodemcultuurmosselen tegen een lage prijs te vinden in alle 440 ALDI-winkels. Zowel de ‘Super’, ‘Jumbo’ als ‘Goudmerk’ liggen in de rekken.
17/06/2024
ALDI geeft startschot voor de zomer met een eigen ‘fanwear’ kledinglijn
T-shirts, sokken, petten, hoedjes, heup- en schoudertasjes, slippers en strandhanddoeken. ALDI trapt de zomer af met een eigen ‘fanwear’ kledingcollectie. Klanten kunnen elk van de hippe items scoren voor minder dan 10 euro. De collectie is beschikbaar vanaf zaterdag 29 juni in alle ALDI-winkels.
11/06/2024
ALDI koopt eerste Belgische kersen van het seizoen
Het Belgische kersenseizoen is officieel afgetrapt. ALDI koopt de eerste kist Belgische kersen voor € 5.000. Het bedrag wordt verdubbeld door de veiling BelOrta en gaat integraal naar de Limburgse armoedevereniging vzw Vincentius.
06/05/2024
Iconisch ALDI-huismerk River bestaat 50 jaar
River, het frisdrankmerk van ALDI, blaast 50 kaarsjes uit! Het iconische huismerk zag in 1974 het levenslicht en viert nu zijn gouden jubileum. River is het grootste huismerk voor frisdranken op de Belgische markt. Met maar liefst 24 verschillende soorten is River goed voor ruim 97 miljoen liter frisdrank per jaar.
16/04/2024
ALDI heft het glas op de lente met 18 lentewijnen onder de 10 euro
Vanaf woensdag 17 april is bij ALDI een tijdelijk aanbod lentewijnen te vinden, allemaal onder de 10 euro. Het gaat om jonge, frisse wijnen die hand in hand gaan met het mooie lenteweer en lichte maaltijden. Verrassende nieuwkomer in de selectie is een Spaanse orange wine.
04/03/2024
Belg bespaart op z’n winkelkar voor een financieel extraatje
Het aantal Belgen dat op hun winkeluitgaven let, stijgt verder. Uit een iVOX-enquête in opdracht van ALDI blijkt dat consumenten zich nog meer richten op huismerken, promo’s en prijsverlagingen om extra budgetruimte te creëren. De vrijgekomen euro’s gaan naar vrije tijd en plezieraankopen. Om de koopkracht van de Belg verder te ondersteunen, verlaagt ALDI 120 producten in prijs.
16/02/2024
ALDI en Disney lanceren nieuwe spaaractie
Een vleugje Disney-magie bij ALDI! We lanceren vanaf zaterdag 17 februari een gloednieuwe spaaractie in samenwerking met Disney. Klanten kunnen exclusief bij ALDI een collectie Disney-mokken verzamelen vanaf zaterdag 17 februari tot en met zaterdag 13 april, of zolang de voorraad strekt.
09/02/2024
6 ALDI-producten zijn ‘Huismerk Product van het Jaar’
Maar liefst zes ALDI-producten werden bekroond tot ‘Huismerk Product van het Jaar 2024’. Deze titel gaat naar innovatieve huismerken die positief beoordeeld worden door meer dan 10.000 Belgen. De winnende producten bewijzen de sterke prijs-kwaliteitsverhouding van ALDI’s huismerken.
18/12/2023
ALDI-winkels geopend op zondag 24 en 31 december
Wie voor kerst- of oudejaarsavond nog snel de laatste boodschappen wil doen, kan op 24 en 31 december bij ALDI terecht. De discounter opent voor het eerst en uitzonderlijk zijn deuren op zondag tussen 8u30 en 13u.
24/11/2023
ALDI-folder valt driemaal in de prijzen
De reclamefolder van ALDI heeft zijn populariteit opnieuw bewezen. Zowel de papieren als de digitale ALDI-folder werden gisteravond door de consument bekroond tot ‘Folder van het jaar’. Daarnaast viel de digitale ALDI-folder extra in de prijzen bij een professionele vakjury.
10/11/2023
Kinderen van ALDI-medewerkers creëren versterking voor Willie Witloof
Willie Witloof, ALDI’s eindejaarsheld die consumenten met raad en daad bijstaat tijdens de feestdagen, staat er niet langer alleen voor. Hij krijgt voortaan het gezelschap van Wanda Wortel. Het zijn kinderen van ALDI-medewerkers die zowel het nieuwe figuurtje als de naam bedacht hebben.
07/11/2023
ALDI installeert honderden laadpunten van Belgische makelij
ALDI zal al zijn Belgische winkels voorzien van laadpunten voor elektrische wagens tegen eind 2024. In totaal installeert de discounter 900 laadpunten over het hele land als extra service voor zijn klanten. Voor de productie gaat ALDI in zee met de Belgische startup PLUON.
25/10/2023
Eindejaarswijnen bij ALDI: focus op wijnen onder € 10 en betaalbare grote appellaties
ALDI breidt vanaf vandaag woensdag 25 oktober zijn aanbod tijdelijk uit met 27 extra wijnen speciaal voor het eindejaar. Voor Vlaanderen en Brussel komen daar nog eens 2 extra wijnen bij om in te spelen op de regionale smaken.
10/10/2023
ALDI-folder beschikbaar via… chocopot
De ALDI-folder is voortaan digitaal raadpleegbaar via een QR-code op de verpakking van de hazelnootpasta van het ALDI-huismerk Delinut. Zo wil ALDI de toegankelijkheid tot de digitale reclamefolder verder vergroten. De hazelnootpasta is na de melkbrik het tweede product dat de discounter hiervoor inzet. En er volgen er nog.
04/10/2023
ALDI opnieuw n° 1 in duurzame vis
ALDI verkocht in 2022 meer dan 7.200 ton duurzaam gevangen vis en schaal- en schelpdieren. De discounter is zo voor het tweede jaar op rij de supermarkt waar het vaakst duurzame vis in de winkelkar belandt, blijkt uit cijfers van MSC België. Ook nu sleept ALDI de MSC Duurzame Vis Award binnen als ‘Beste Supermarkt’.
25/09/2023
Van 160 naar 55: ALDI vereenvoudigt aantal huismerken fors
ALDI reduceert de komende jaren zijn aantal huismerknamen fors. De 160 huismerken in België, zowel voor food als non-food, worden vereenvoudigd en gegroepeerd tot 55. Het aantal producten in het ALDI-aanbod blijft ongewijzigd.
24/08/2023
Ook nazomer kleurt vaker rosé
Belgen genieten ook buiten de zomer steeds vaker van een fris glas rosé. In zijn nieuw wijnfestijn schenkt ALDI daarom extra aandacht deze fruitige wijnsoort. De discounter houdt ook rekening met de budgetzorgen van de consument en focust op wijnen tussen 4 à 9 euro.
21/08/2023
ALDI-emoji® doen intrede in virtual reality
ALDI lanceert 24 gloednieuwe emoji®, dit keer volledig in het teken van sport en beweging. Van tennis tot dansen en fitness: sportieve hobby’s spelen de hoofdrol in de nieuwe verzamelactie. De emoji® strijken vanaf woensdag 23 augustus neer in alle 440 Belgische ALDI-winkels én in de wereld van de populaire online game Roblox.
10/07/2023
6 ALDI-producten uitgeroepen tot ‘Beste Product van het jaar’
Maar liefst 6 ALDI-producten werden bekroond tot ‘Beste Product van het Jaar 2023-2024’. In deze verkiezing kunnen Belgische consumenten in diverse categorieën stemmen op hun favoriete product. De winnende ALDI-producten bewijzen dat de discounter met zijn huismerken een lage prijs koppelt aan hoge kwaliteit.
04/07/2023
Ultraverse Zeeuwse mosselen aangemeerd bij ALDI
Het mosselseizoen is officieel afgetrapt! Vanaf woensdag 5 juli liggen de verse Zeeuwse bodemcultuurmosselen alweer in alle ALDI-winkels. Opvallend: dit jaar kunnen consumenten ook meteen genieten van de Goudmerk-mosselen, het grootste kaliber.
12/06/2023
Belgische miniwatermeloen strijkt neer bij ALDI
ALDI pakt uit met miniwatermeloenen van eigen bodem. Na een succesvolle verkoop vorig jaar wordt het beschikbare aanbod voor komend zomerseizoen uitgebreid. In samenwerking met de Belgische telersgroep Tomeco, onderdeel van Coöperatie Hoogstraten, zal ALDI de miniwatermeloen in al zijn Vlaamse winkels aanbieden.
26/05/2023
Belg moet besparen op verse voeding
Opvallend veel Belgen besparen op hun versaankopen. Sinds de opstoot van inflatie zegt een kwart van de Belgen minder verse groenten en fruit in de winkelkar te leggen en dit uit budgetzorgen. Ruim de helft van de consumenten koopt sommige groenten en fruit enkel nog in promotie, zo blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van ALDI België.
03/05/2023
Nieuwe imagocampagne countert vooroordelen over ALDI als werkgever
ALDI lanceert voor het eerst een campagne om zijn sterktes als werkgever in de verf te zetten. De imagocampagne gaat vooroordelen over werken bij ALDI tegen met betrekking tot 4 pijlers die cruciaal zijn in de zoektocht naar een job: loonpakket, woon-werkafstand, werksfeer en carrièremogelijkheden.
24/04/2023
ALDI zet de lente in met nieuw wijnfestival
ALDI breidt vanaf woensdag 26 april zijn wijnassortiment tijdelijk uit. Met het mooie lenteweer in het vooruitzicht staan vooral jonge, frisse wijnen in de kijker. De wijnselectie is een perfecte aanvulling op de eerste barbecue en lichtere maaltijden.
11/04/2023
9 op 10 klanten kopen ook hun verse producten bij ALDI
9 op de 10 klanten bij ALDI leggen verse producten in de winkelkar. De aandacht die ALDI de afgelopen jaren heeft besteed aan een groeiend versassortiment wordt beloond door de consument. De ALDI-klant koopt steeds vaker ook verse producten aan bij de discounter. Een gloednieuwe, humoristische campagne moet nu ook de overige 10% overtuigen om hetzelfde te doen.
03/01/2023
9 ALDI-producten uitgeroepen tot ‘Huismerk Product van het Jaar’
Maar liefst negen ALDI-producten werden bekroond tot ‘Huismerk Product van het Jaar 2023’. Deze titel gaat naar innovatieve huismerken die positief beoordeeld worden door meer dan 10.000 Belgen. De negen winnende ALDI-producten bewijzen dat de discounter een lage prijs koppelt aan hoge kwaliteit.
29/11/2022
ALDI investeert 35 miljoen in Brussel
ALDI investeert de komende jaren 35 miljoen euro in nieuwe Brusselse winkels. Op die manier onderstreept de discounter het belang van de hoofdstad in zijn groeiverhaal. Om de aanwezigheid in de Brusselse regio verder te vergroten, zal ALDI nog meer op maat van Brussel bouwen. Zo wil ALDI uitgroeien tot dé buurtwinkel voor alle Brusselaars.
11/10/2022
Inflatie maakt van Belg ‘shop hopper’
De inflatie verandert het winkelgedrag van de Belg. 7 op de 10 zeggen sinds het begin van de inflatiegolf actief prijzen te vergelijken tussen supermarkten. Om maximaal te genieten van de laagst mogelijke prijs, combineert de Belg vaker verschillende supermarkten. Hij is dan ook meer te vinden bij de discounters, blijkt uit een onderzoek van iVOX.
07/10/2022
ALDI wint Effie Award met eindejaarsheld ‘Willie Witloof’
ALDI mocht gisterenavond een bronzen Effie Award in ontvangst nemen. De discounter viel in de prijzen dankzij ‘Willie Witloof’, de centrale held van ALDI’s eindejaarscampagne. Sinds vorig jaar maakt de sympathieke groente zijn opwachting. Het is de tweede keer in amper drie jaar tijd dat een campagne van ALDI bekroond wordt met een Effie Award.
06/10/2022
Inspanningen ALDI voor duurzame vis bekroond
ALDI verkocht vorig jaar 10.000 ton aan duurzaam gecertificeerde vis en schaal- en schelpdieren. Dat is het meeste van alle Belgische supermarkten, blijkt uit cijfers van MSC België. De inspanningen van ALDI worden bekroond met een MSC Duurzame Vis Award voor ‘Beste Supermarkt’.
25/08/2022
ALDI trapt schooljaar af met 24 nieuwe emoji®
Van een glitterende discobol tot rock-‘n-rollkapsels. De emoji® strijken vanaf zaterdag 27 augustus opnieuw neer in alle 440 Belgische ALDI-winkels. Klanten kunnen dit jaar 24 gloednieuwe emoji® verzamelen, volledig in het teken van muziek.
Lees meer >>
18/08/2022
ALDI-folder voortaan te lezen via melkbrik
De ALDI-folder zal voortaan digitaal raadpleegbaar zijn via een QR-code op de melkbrikken van het ALDI-huismerk Milsa. Op die manier wil de discounter de toegankelijkheid tot de digitale reclamefolder vergroten als alternatief voor de papieren folder. ALDI is de eerste Belgische retailer die zijn productverpakkingen inzet voor dit doel.
Lees meer >>
25/07/2022
ALDI is n° 1 Fairtrade-retailer van België
Geen enkele supermarktketen droeg in 2021 meer bij aan eerlijke handel dan ALDI. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Fairtrade Belgium. Dankzij de verkoop van zijn Fairtrade-aanbod was ALDI goed voor een Fairtrade-premie van € 684.000. Daarnaast wil de retailer ook op vlak van klimaat zijn duurzaamheidsambities scherpstellen.
Lees meer >>
28/06/2022
1 op de 4 mosselen voor thuisconsumptie komt van bij ALDI
Het mosselseizoen is officieel geopend. Vanaf woensdag 29 juni liggen de verse Zeeuwse mosselen alweer in alle ALDI-winkels onder het huismerk ‘Golden Seafood’. Goed nieuws voor vele Belgen die massaal hun weg vinden naar ALDI voor hun favoriete zomergerecht. Maar liefst 1 op de 4 mosselen voor thuisconsumptie komt uit een ALDI-winkel.
Lees meer >>
16/06/2022
ALDI schakelt naar kippenvlees met hogere welzijnscriteria
ALDI breidt zijn aanbod kippenvlees uit dat beantwoordt aan hogere welzijnscriteria. Er stromen zes extra referenties in de winkelrekken onder het label ‘Belgisch Beter Leven’. Dit brengt ALDI een stap dichter in zijn doelstelling om tegen 2026 100% vers en diepvrieskippenvlees aan te bieden waarbij meer rekening wordt gehouden met het welzijn van het dier.
Lees meer >>
02/06/2022
ALDI lanceert eigen exclusieve kledinglijn
ALDI pakt uit met een eigen kledingcollectie. De Festivaldi-collectie bestaat uit tracksuits, hoedjes, hoodies en T-shirts met het kenmerkende blauw-wit gestreepte ALDI-patroon. De exclusieve kledingstukken zijn niet te koop in de winkels, maar kunnen enkel bemachtigd worden via een festivalcampagne van de discounter.
03/05/2022
ALDI zet de lente in met nieuw wijnfestival
ALDI breidt vanaf woensdag 4 mei tijdelijk zijn wijnassortiment uit. In de lente staan vooral witte en roséwijn in de kijker. De wijnvoorkeur van de Belg verandert immers naargelang de seizoenen.
30/03/2022
ALDI lanceert 100% duurzame chocoladereep
ALDI introduceert de Choceur® Choco Changer in zijn vast assortiment. De Choco Changer is een 100% duurzame en fair trade chocoladereep met traceerbare cacaobonen, ontwikkeld in samenwerking met Open Chain, een initiatief van Tony’s Chocolonely. ALDI trad in 2021 als eerste internationale discounter toe tot Tony’s Open Chain die zich inzet voor slaafvrije chocolade.
24/03/2022
Opvallend meer Belgen kiezen voor huismerken als antwoord op stijgende inflatie
Huismerken zijn populairder dan ooit. Meer dan 7 op de 10 Belgen kiezen in deze tijden van stijgende inflatie vaker voor huismerkproducten in de supermarkt. Ze zien het als een van de oplossingen om het huishoudbudget onder controle te houden. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van ALDI België.<
18/01/2022
7 ALDI-producten bekroond tot ‘Huismerk Product van het Jaar’
Maar liefst zeven ALDI-producten werden verkozen tot ‘Huismerk Product van het Jaar 2022’. Tijdens deze uitreiking worden innovatieve producten van huismerken beoordeeld door meer dan 10.000 Belgen. De 7 gouden medailles bewijzen dat ALDI een lage prijs voor zijn eigenmerken koppelt aan een hoge kwaliteit. Klanten zullen deze producten in de winkelrekken zien liggen onder de noemer: ‘Kanjer #vandenaldi’.
Lees meer >>
05/01/2022
ALDI zet 2022 in met nieuwe slogan ‘ALDI, altijd slim’
ALDI zet het nieuwe jaar in met een gloednieuwe slogan: ‘ALDI, altijd slim’. Eenvoudig winkelen staat hierbij centraal. Zo onderstreept ALDI zijn unieke positie in de Belgische retailsector.
09/12/2021
Vers voorop in nieuwe winkelinrichting ALDI
ALDI België pakt uit met een nieuwe winkelinrichting. Bij de nieuwe ALDI-winkels zal het versassortiment een prominente plaats krijgen dankzij een versmarktbeleving vooraan de winkel. Hiermee onderstreept de discounter zijn focus op het versaanbod en wordt winkelen voor de klant nog eenvoudiger.
03/12/2021
ALDI zoekt meer dan 300 extra Toppers
ALDI België is op zoek naar meer dan 300 extra medewerkers. De discounter is in volle ontwikkeling waardoor de verschillende teams verder versterkt worden. Het merendeel van de vacatures heeft betrekking op winkelmedewerkers.
26/11/2021
ALDI-folder valt twee keer in de prijzen
De ALDI-folder werd gisteravond zowel door consumenten als door de vakjury bekroond tot de ‘Folder van het Jaar’. ALDI wint de publieksprijs zelfs al voor de derde maal op rij.
16/11/2021
‘Willie Witloof’ loodst consumenten doorheen een betaalbaar eindejaar
ALDI heeft voortaan een eindejaarsheld binnen eigen rangen genaamd ‘Willie Witloof’. Een klein, schattig, Belgisch witloofje dat talrijke avonturen beleeft en de consument met raad en daad bijstaat tijdens de eindejaarsperiode.
21/09/2021
ALDI zet zich in voor beter welzijn van kippen
ALDI engageert zich voor meer dierenwelzijn. Tegen 2026 zal 100% van het vers en diepvrieskippenvlees bij ALDI beantwoorden aan de hogere welzijnscriteria van het European Chicken Commitment, beter bekend als Better Chicken Commitment (BCC). De discounter wacht niet tot dan om concrete stappen te ondernemen. Sinds kort kan je bijvoorbeeld in de ALDI-winkels een braadkip vinden gekweekt met meer respect voor dierenwelzijn en volgens de BCC-normen.
09/09/2021
De emoji® keren terug bij ALDI
Na het grote succes van de emoji®-verzamelactie in 2019, strijken de emoji® vanaf zaterdag opnieuw neer in alle Belgische ALDI-winkels. Per aankoopschijf van € 15 krijgt elke klant een figuurtje. Groot en klein kunnen 24 gloednieuwe poppetjes verzamelen. ALDI ontwikkelde ook een speciaal verzamelalbum met twee gezelschapsspelletjes en enkele gadgets die de actie vervolledigen.
30/08/2021
Zomerse regen spoelde goesting in rosé weg
Consumenten lieten roséwijn massaal links liggen deze zomer. Door de regenachtige en grijze dagen kon rosé niet genieten van zijn traditionele populariteit als zomerfavoriet. Ondertussen wordt er uitgekeken naar een veelbelovende herfst voor rode wijn.
27/08/2021
ALDI en UNICEF bundelen de krachten in strijd tegen kinderarmoede
Met de start van het nieuwe schooljaar in zicht, wil ALDI de meest kwetsbare kinderen ondersteunen. Tussen 30 augustus en 11 september vormen de snoeptomaatjes bij ALDI het voorwerp van een nieuwe liefdadigheidsactie. Per verkocht zakje snoeptomaatjes schenkt ALDI zelf € 0,50 aan UNICEF.
04/08/2021
ALDI installeert zijn 100e zonnepaneelinstallatie
ALDI heeft zijn 100e winkel uitgerust met een zonnepaneelinstallatie. De winkelketen installeerde nu al 64.000 zonnepanelen, of 20 voetbalvelden vol groene energie.
Lees meer >>
22/07/2021
Exclusieve lingerielijn Sylvie Meis strijkt neer in Belgische ALDI-winkels
Van frivool lingeriesetje tot nachthemd. Van pyjama tot kamerjas. Vanaf zaterdag 7 augustus ligt de exclusieve kledinglijn, ontworpen door de Nederlandse Sylvie Meis, tijdelijk in alle Belgische ALDI-winkels. Een aangename verrassing van de discounter voor zijn vrouwelijke klanten.
07/07/2021
Mosselen: ons favoriete zomergerecht, maar de kennis is zeer beperkt
Het mosselseizoen is officieel afgetrapt en vanaf vandaag liggen er verse Zeeuwse mosselen in de winkelrekken bij ALDI. Deze typisch Belgische delicatesse is ook het favoriete zomergerecht van de Belg, maar vraag hem niet wat de termen ‘Jumbo’, ‘Super’ of ‘Goudmerk’ betekenen. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van ALDI België.
05/05/2021
Moederdag in coronatijden volgens mama: een vers boeket bloemen en gezellig samenzijn
Het meest geliefde moederdagcadeau? Ook in coronatijden verkiezen de mama’s een vers boeket bloemen. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van ALDI. Hoe ouder de mama, hoe gewilder de ruiker. Rozen blijken de favoriete bloemen.
30/03/2021
Distributiecentrum ALDI Turnhout een van de meest duurzame industriegebouwen ter wereld
Het uiterst duurzame distributiecentrum van ALDI in Turnhout behaalde officieel de hoogste BREEAM-certificatie ‘Outstanding’. Daarmee is ALDI Turnhout het op drie na meest duurzame industriegebouw ter wereld volgens de BREEAM International New Construction 2016 standaard.
26/03/2021
ALDI engageert zich voor meer waterefficiënte groenten en fruit
ALDI legt zijn leveranciers voortaan strengere regels op rond het watergebruik bij de teelt van groenten en fruit. Zo wil de discounter wereldwijd efficiënter omgaan met water. ALDI is de eerste discounter die dergelijke eisen oplegt aan zijn telers.
15/03/2021
Een coronajaar in de ALDI-winkelkar
Een jaar geleden kreeg de coronacrisis vaste voet aan de grond in België. Een bijzonder jaar, ook in de ALDI-winkels. In dit verband maakten we een infografiek op om terug te blikken op dit coronajaar... in de winkelkar van de ALDI-klant.
11/03/2021
ALDI schakelt in al zijn winkels over op 100% natuurlijke koelmiddelen
ALDI België gaat in zijn 440 winkels de koelinstallaties uitrusten met een natuurlijke CO₂-koeling. Op die manier dringt de discounter het gebruik van schadelijke synthetische koelmiddelen tot een minimum terug. Dit engagement kadert binnen de duurzaamheidspolitiek van ALDI waarbij het fors inzet op een klimaatvriendelijk winkelpark.
08/03/2021
ALDI engageert zich verder voor meer gelijkheid tussen man en vrouw
ALDI Nord, de overkoepelende groep waartoe ALDI België behoort, vindt dat er wereldwijd meer gelijkheid moet zijn tussen man en vrouw. Daarom heeft de groep de steunverklaring voor de Women’s Empowerment Principles (WEP) van de Verenigde Naties ondertekend.
15/01/2021
ALDI kiest Serviceplan als nieuw lead agency
ALDI gaat vanaf mei 2021 in zee met reclamebureau Serviceplan voor de realisatie van zijn marketingcampagnes.
15/12/2020
ALDI opent 7 gloednieuwe winkels op eenzelfde dag
Met maar liefst zeven gelijktijdige winkelopeningen verspreid over het hele land, zorgt ALDI voor een unicum in de Belgische retail. Deze krachttoer zorgt ervoor dat het winkelpark van de discounter in één klap 9.000 m² nieuwe winkelruimte rijker is.
07/09/2020
Huggy Bear Challenge lanceert socialmediakanalen van ALDI
ALDI is voortaan te vinden op social media. De keten lanceert zijn Facebook- en Instagramkanaal met een Huggy Bear Challenge, genoemd naar de gekende kleine ALDI-koekjes in berenvorm. Met de opstart van sociale mediakanalen wil ALDI zijn klanten nog beter informeren en een jongere doelgroep aanspreken aan de hand van interactieve en inspirerende content.
25/08/2020
Meerkansenbrood van ALDI steunt kinderen in nood
ALDI gaat samen met zijn klanten de meest kwetsbare kinderen een hart onder de riem steken. Tussen 25 augustus en 3 oktober verkoopt de keten een meerkansenbrood dat speciaal ontwikkeld werd voor de liefdadigheidsactie. Per verkocht brood gaat er € 0,50 naar het Kinderarmoedefonds.
07/08/2020
ALDI waarborgt veiligheid van zijn klanten via automatische klantentelling in alle filialen
ALDI maakt werk van een automatische klantentelling in al zijn 450 winkels. Op basis van een groen of rood licht zal de klant al dan niet toegang krijgen tot de winkel. Zo waakt ALDI over het maximaal aantal klanten in het filiaal en garandeert de keten dat klanten in alle veiligheid boodschappen doen. Tegen september zal iedere winkel uitgerust zijn met dit innovatief systeem.
23/07/2020
ALDI reikt zijn leveranciers de hand om CO₂-uitstoot te verminderen
ALDI Nord publiceert zijn derde duurzaamheidsrapport waarin de vorderingen van de retailgroep inzake duurzaamheid, klimaat en milieu bekendgemaakt worden. Daarbij aansluitend is de groep toegetreden tot het Science Based Targets Initiative (SBTI), dat op een wetenschappelijke manier concrete klimaatdoelstellingen definieert. De leveranciers van ALDI worden via dit programma gevraagd zich mee te engageren. Zo wil de keten in nauwere samenwerking met zijn leveranciers zijn CO₂-uitstoot verder reduceren.
29/06/2020
ALDI introduceert duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’
ALDI heeft een nieuw duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’. De klant zal aan de hand van het logo op een duidelijke en uniforme manier kunnen ontdekken welke inspanningen de keten doet inzake duurzaamheid.
29/05/2020
ALDI biedt 100% Belgisch vers vlees aan
ALDI start vanaf 2 juni met de nationale uitrol van vers vlees. Per week zullen een 15-tal winkels verspreid over het land overgaan tot het aanbieden van 100% Belgisch vers vlees. Tegen midden oktober moet de uitrol voltooid zijn.
18/05/2020
ALDI focust met ‘Hoeveel was ’t?’-campagne op lage prijs voor goed gevulde winkelkar
Het belang van een goed gevulde winkelkar voor een lage prijs is tijdens de coronacrisis fors gegroeid. Klanten kunnen bij ALDI terecht voor een complete én goedkope kar. De keten focust met zijn nieuwe campagne “Hoeveel was ’t?” op het recent gewijzigde consumentengedrag. De campagne loopt tot eind juni.
27/03/2020
Supermarkten schenken 460.000 maaltijden aan mensen in nood
De Belgische supermarkten schenken vandaag 233 ton of omgerekend 460.000 maaltijden aan onder andere de Voedselbanken. Het is een initiatief van alle Belgische supermarkten die daarmee willen aantonen dat ze ook in deze dagen mensen in nood willen helpen.
28/02/2020
ALDI bespaart tientallen ton plastic afval door het aanbieden van losse groenten en fruit
ALDI zal vanaf 2 maart extra soorten groenten en fruit los aanbieden aan zijn klanten in België en Luxemburg. De keten vermijdt hiermee tientallen ton plastic. De ALDI-klant kan voortaan zelf bepalen hoeveel appelen of stronkjes witloof hij wil.
30/01/2020
ALDI schenkt samen met zijn klanten € 50.000 aan de Belgische Voedselbanken
De verkoop van wenskaarten in de ALDI-filialen ten voordele van de Voedselbanken was een groot succes. De liefdadigheidsactie bracht in totaal liefst € 50.000 op. De opbrengst hiervan wordt integraal geschonken aan de Voedselbanken in de vorm van 10.000 bereide maaltijden. Bovendien zal de keten zijn engagement verder versterken door voedseloverschotten in te vriezen.
29/11/2019
Bekroonde ALDI-folder krijgt grondige facelift
De ALDI-folder werd gisteravond bekroond tijdens de verkiezing ‘Folder van het Jaar’ in de categorie ‘Supermarkten’. Het is voor het tweede jaar op rij dat ALDI deze mooie erkenning van de consument krijgt. Begin 2020 krijgen deze consumenten bovendien een gerestylede versie van de folder in de bus. De hernieuwde folder is compacter, telt meer pagina’s en biedt meer leescomfort.
26/09/2019
ALDI wint een bronzen Effie Award voor beste reclamecampagne
ALDI en zijn reclamebureau The Backroom (TBR) werden gisteravond tijdens de uitreiking van de Effie Awards bekroond voor de reclamecampagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’ Een straffe campagne die de kwaliteit van de ALDI-producten onderstreept.
13/09/2019
ALDI lanceert grote verzamelactie rond emoji’s
ALDI België lanceert vanaf 16 september een verzamelactie voor zijn klanten. Per aankoopschijf van 15 euro krijgt de klant een gratis emoji. In totaal zijn er 24 poppetjes te verzamelen in een speciaal verzamelalbum. ALDI ontwikkelde ook een emoji-app met virtuele emoji’s en spelletjes. Deze campagne is een primeur voor ALDI.
19/06/2019
ALDI is n° 1 Fairtrade-retailer van België
Geen enkele supermarktketen droeg in 2018 meer bij aan eerlijke handel dan ALDI. Dankzij de verkoop van verschillende Fairtrade-producten was ALDI goed voor een Fairtrade-premie van € 450.000. Dat geld wordt bovenop de aankoopprijs van het product aan de producenten in het Zuiden gestort en zorgt voor extra kansen.
Lees meer >>
07/05/2019
Prijzen bij ALDI België stijgen niet
ALDI België heeft geen enkele intentie, op korte noch lange termijn, om de prijzen van zijn producten op te trekken.
01/03/2019
ALDI Turnhout wint award ‘Logistics Building of the Year’
Het gloednieuwe en uiterst duurzame distributiecentrum van ALDI in Turnhout is door de logistieke sector verkozen tot ‘Logistics Building of the Year 2019’.
25/02/2019
ALDI organiseert grootse blinde smaaktest
Dit voorjaar organiseert ALDI een grootse blinde smaaktest. Iedereen is van harte welkom om zelf te komen proeven en te ontdekken dat de ALDI-producten even goed scoren als de A-merken.
20/02/2019
Wim Voet nieuwe CEO van ALDI België
Wim Voet wordt de nieuwe CEO van ALDI België. Hij volgt Hendrik Van de Walle op die recent werd benoemd tot lid van de raad van bestuur van de ondernemingsgroep.
12/02/2019
ALDI en Recupel zamelen oude lampen in
ALDI sluit een verregaande samenwerking met Recupel. Voortaan kunnen alle klanten hun afgedankte lampen achterlaten in alle 450 ALDI-winkels. Dat is een primeur, want geen enkele andere supermarkt in België heeft Recupelmeubels in ál zijn winkels. Daardoor stijgt het aantal inzamelpunten van Recupel in één klap met maar liefst 25%. ALDI toont hiermee nogmaals aan dat het bijdraagt aan een duurzame toekomst.
11/02/2019
Raad van bestuur van ALDI Nord wordt internationaler
De huidige CEO van ALDI België, Hendrik Van de Walle, wordt lid van de raad van bestuur van de ondernemingsgroep.
Contact
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres