1. Pers
  2. Kinderen van ALDI-medewerkers creëren versterking voor Willie Witloof

Kinderen van ALDI-medewerkers creëren versterking voor Willie Witloof

10/11/2023

kerst 2023

Erpe-Mere, 10 november 2023 – Willie Witloof, ALDI’s eindejaarsheld die consumenten met raad en daad bijstaat tijdens de feestdagen, staat er niet langer alleen voor. Hij krijgt voortaan het gezelschap van Wanda Wortel. Het zijn kinderen van ALDI-medewerkers die zowel het nieuwe figuurtje als de naam bedacht hebben.

Willie Witloof geeft sinds 2021 kleur aan de eindejaarsperiode bij ALDI. Aan de hand van talrijke tips, weetjes en recepten is hij de ideale bondgenoot van de Belgische consument om de feestdagen op een betaalbare manier door te brengen.

“We zien dat Willie Witloof zeer geliefd is”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communicatie bij ALDI België. “Bovendien leert marktonderzoek ons dat hij onze eindejaarsboodschap op een onderscheidende manier weet over te brengen in een periode waarin consumenten overladen worden met klassieke eindejaarscampagnes.”

ALDI heeft voor de creatie van Willie Witloof zelfs een Effie Award gewonnen, een toonaangevende reclameprijs die campagnes bekroond op het gebied van strategie, creatie en resultaten.

Co-creatie met eigen medewerkers

Vooral kinderen zijn gek op de eindejaarsheld van de discounter. “Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om een beroep te doen op kinderen en hun leefwereld om een vervolg te breien aan het verhaal van Willie Witloof”, zegt Henderick.

ALDI heeft hiervoor de eigen medewerkers ingeschakeld. “We hebben een workshop georganiseerd met 15 kinderen van eigen collega’s tussen 6 à 12 jaar,” zegt Henderick. “Tijdens deze workshop lieten de kinderen hun creativiteit de vrije loop. Ze kwamen met een wortelfiguurtje op de proppen als helpende hand voor Willie. We hebben nu een prachtig eindejaarsduo: Willie Witloof en Wanda Wortel.”

Geknutseld met groenten

“Ik vond het zeer leuk om te kiezen wie het nieuwe vriendinnetje van Willie Witloof zou worden”, zegt Jutta, 10 jaar en dochter van een ALDI-collega. “Een beetje

hulp is nodig want Willie heeft het zeer druk. We hebben met veel groenten geknutseld maar kozen dan samen voor een wortel als vriendje voor Willie Witloof. Nu kunnen Willie Witloof en Wanda Wortel nog meer mensen helpen tijdens de feestdagen.”

Het nieuwe eindejaarsduo van ALDI zal  op verschillende kanalen tot leven worden gebracht. Zowel in de tv-spots, via de socialemediakanalen, de folders, de digitale nieuwsbrieven, het online eindejaarsmagazine, de website en de app zullen Willie Witloof en Wanda Wortel de hoofdrol spelen.

 

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te gebruiken, moet u zich authenticeren wanneer u er voor de eerste keer gebruik van maakt. De procedure is als volgt : Voer uw e-mailadres in en klik op "Activeer herinnering". Na een paar minuten ontvangt u een activeringslink. In de volgende stap opent u die link en activeert u de herinneringsservice. Voor elk volgend gebruik is geen verdere authenticatie vereist.
  • Om dit formulier in te dienen, moet u het gebruik van cookies aanvaarden in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en u uw e-mailadres met succes hebt geauthenticeerd.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch