13/09/2019
Erpe-Mere, 13 september 2019 – ALDI België lanceert vanaf 16 september een verzamelactie voor zijn klanten. Per aankoopschijf van 15 euro krijgt de klant een gratis emoji. In totaal zijn er 24 poppetjes te verzamelen in een speciaal verzamelalbum. ALDI ontwikkelde ook een emoji-app met virtuele emoji’s en spelletjes. Deze campagne is een primeur voor ALDI.
De emoji’s strijken neer in de 450 Belgische ALDI-winkels. Vanaf 16 september tot en met 26 oktober kunnen klanten 6 weken lang emoji’s verzamelen.
Per aankoopschijf van 15 euro krijgt de klant 1 fysieke emoji (met zuignapje) overhandigd aan de kassa. In totaal kunnen ze 24 verschillende emoji’s verzamelen waarvan 1 met glow-in-the-dark-effect, 1 met glittereffect en 22 gewone emoji’s.
De emoji’s kunnen verzameld worden in een fysiek verzamelalbum, dat klanten kunnen kopen voor € 1,99. In dat album zitten ook 2 gezelschapsspelletjes.
Bovendien is er ook een app beschikbaar voor het verzamelen van virtuele emoji. Die kunnen onze klanten verzamelen door het scannen van vloerstickers en speciale etiketten in de winkel. 8 van die digitale emoji kunnen via AR (augmented reality) tot leven gebracht worden.
De ALDI emoji app kan gratis gedownload worden in de App Store of Google Play Store en bevat ook nog twee spelletjes. Zo kan je met een virtuele emoji de uitdaging aangaan om producten op een kassaband te ontwijken en zoveel mogelijk punten te scoren.
Het is de eerste keer dat ALDI een dergelijke verzamelactie organiseert. Isabel Henderick, Managing Director ALDI MARCOM, legt uit waarom de discounter dit doet: ‘We zochten een manier om onze klanten te bedanken voor hun loyaliteit aan ALDI. Een verzamelactie met emoji’s past perfect in dit plaatje. Emoji’s zijn geliefd door jong en oud. Ze brengen een lach op je gezicht en drukken soms beter dan woorden uit hoe je je voelt.’
Om alle emoji-fans te bereiken, wordt de campagne ondersteund met onder meer een reclamespot op tv en affiches in bushokjes.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres