26/11/2021
Erpe-Mere, 26 november 2021 – De ALDI-folder werd gisteravond zowel door consumenten als door de vakjury bekroond tot de ‘Folder van het Jaar’. ALDI wint de publieksprijs zelfs al voor de derde maal op rij.
Elk jaar wordt de ‘Folder van het Jaar’ gekozen, een verkiezing georganiseerd door BD MyShopi. Dankzij de massale stemmen van het publiek won de ALDI-folder voor de derde keer op rij de publieksprijs in de categorie ‘Supermarkten’.
Dit jaar werd niet alleen de consument overtuigd, maar ook de professionele vakjury. Een primeur voor ALDI, die zo twee prijzen mee naar huis mocht nemen. De juryleden apprecieerden onder meer de inspanningen van de ALDI-folder in het verder verhogen van klantenbetrokkenheid, de consequente bijdrage aan de opbouw van ALDI als merk en de sterke herkenbaarheid van de folder voor de klant.
Gevestigde waarde
“We zijn enorm fier dat onze folder dit jaar maar liefst twee keer tot de beste van België is verkozen: door publiek én door professionals uit de sector. We bedanken iedereen die op de ALDI-folder gestemd heeft”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI. “Deze bekroning is het resultaat van de inzet van de MarCom-afdeling, de afdeling Category Management en ons creatief bureau BOA.”
Met deze erkenning wordt het belang van de ALDI-folder voor de consument nog maar eens bevestigd. Zelfs in tijden van digitalisering, blijft de fysieke ALDI-folder een gevestigde waarde. “Met onze folder informeren én inspireren we de Belgische consument. Elke week worden 4,6 miljoen exemplaren verdeeld, waarvan de meerderheid aan huis. Voor vele Belgen is het doorbladeren van de ALDI-folder dan ook een vast wekelijks ritueel”, vervolgt Henderick.
Koopkracht
“De ALDI-folder laat de consument toe om op een slimme manier zijn boodschappen te plannen”, legt Henderick uit. “De consument is graag op de hoogte van interessante aanbiedingen aan de beste prijs-kwaliteit. Elke week communiceren we in onze folder onze verspromo’s, eenmalige acties en nieuwe producten. Op die manier dragen wij als discounter ons steentje bij aan de koopkracht van de Belgen.”
De retailer houdt ook rekening met het duurzaamheidsaspect van de folder. Zo wordt de ALDI-folder gedrukt op 100% gerecycleerd en FSC®-gecertifieerd papier. Bovendien kan de consument ook digitaal zijn favoriete folder raadplegen op de ALDI-website, via de ALDI-app en op meerdere online folderplatformen.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres