Erpe-Mere, 27 augustus 2021 – Met de start van het nieuwe schooljaar in zicht, wil ALDI de meest kwetsbare kinderen ondersteunen. Tussen 30 augustus en 11 september vormen de snoeptomaatjes bij ALDI het voorwerp van een nieuwe liefdadigheidsactie. Per verkocht zakje snoeptomaatjes schenkt ALDI zelf € 0,50 aan UNICEF.
Volgende week gaan de schoolpoorten alweer open en trekken meer dan een miljoen kinderen naar de klas. In België groeit maar liefst 1 op de 5 kinderen op in armoede. Dit heeft ook een impact op de toegang tot gezonde voeding en de ontwikkelingskansen van het kind. ALDI wil hier samen met zijn klanten iets aan doen via een nationale liefdadigheidsactie.
Snoeptomaatjes als bewuste keuze
Gedurende twee weken kunnen klanten met de aankoop van snoeptomaatjes kinderen in armoede ondersteunen. “Per verkocht zakje snoeptomaatjes wordt er door ALDI zelf € 0,50 geschonken aan UNICEF”, zegt Ruth Broekaert, Manager Corporate Responsibility bij ALDI. “Op die manier willen we kinderen in nood ondersteunen en een bijdrage leveren in de strijd tegen de kinderarmoede.” De prijs van een zakje snoeptomaatjes (€ 2,75) blijft ongewijzigd.
ALDI heeft bewust gekozen voor snoeptomaatjes als voorwerp voor deze actie. Nu de schoolpoorten heropenen, vormen snoeptomaatjes de ideale en gezonde snack tijdens de speeltijd of lunchpauze. Een snack die ALDI graag in de boekentas van ieder kind ziet verdwijnen.
1 op de 5 kinderen in België groeit op in armoede
Kinderen die in kwetsbare situaties opgroeien, worden niet enkel met financiële moeilijkheden geconfronteerd maar kampen vaak ook met sociale uitsluiting en verhoogde gezondheidsproblemen. Al op jonge leeftijd wordt hun leven sterk beïnvloed. UNICEF mobiliseert zich zodat die kinderen alsnog de nodige kansen krijgen om zich ten volle te ontplooien.
“Kinderarmoede blijft een trieste realiteit in België”, zegt Dirk Jacxsens, algemeen directeur van UNICEF België. “1 kind op 5 in ons land en 1 kind op 3 in de wereld groeit op in armoede. De huidige gezondheidscrisis wordt zo ook een kinderrechtencrisis. De armoede neemt toe, de ongelijkheden worden groter.“
“Armoede raakt het recht van kinderen op onderwijs, maar ook hun recht op overleven, gezondheid, huisvesting en het recht om te spelen”, vervolgt Jacxsens. “Ook de geestelijke gezondheid van kinderen wordt niet gespaard en ontneemt kinderen – naast een gelukkige kindertijd - ook hun ontwikkelingspotentieel. Met de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) voor ogen, willen we de kinderarmoede tegen 2030 minstens gehalveerd zien.”
UNICEF zet zich zowel nationaal als internationaal in om kinderarmoede terug te dringen via concrete beleidsmaatregelen en door middel van talrijke ontwikkelingsprogramma’s en -projecten. “Door onze krachten te bundelen, kunnen we werkelijk een verschil maken in de strijd tegen kinderarmoede. We zijn dan ook bijzonder verheugd over de steun van ALDI en zijn klanten”, besluit Jacxsens.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres