07/09/2020
Erpe-Mere, 7 september 2020 – ALDI is voortaan te vinden op social media. De keten lanceert zijn Facebook- en Instagramkanaal met een Huggy Bear Challenge, genoemd naar de gekende kleine ALDI-koekjes in berenvorm. Met de opstart van sociale mediakanalen wil ALDI zijn klanten nog beter informeren en een jongere doelgroep aanspreken aan de hand van interactieve en inspirerende content.
Bij de Huggy Bear Challenge is het de bedoeling om het welgekend ALDI-berenkoekje van het voorhoofd tot in de mond te krijgen terwijl de persoon zichzelf een stevige knuffel geeft. Deze grappige uitdaging – genaamd de Huggy Bear Challenge – vormt de aftrap van de socialmediakanalen van ALDI. Het is een challenge die speciaal voor de opstart ervan in het leven geroepen werd.
Onder de accountnamen @aldibelgium en #aldibelgium zullen fans voortaan ook via Facebook en Instagram op de hoogte gebracht worden van het reilen en zeilen binnen de keten. Volgers van de online kanalen zullen een divers aanbod aan content te zien krijgen. Zo zullen de welgekende KNALDI’s, verspromo’s en natuurlijk ook de folder een prominente plaats krijgen. Daarnaast zal de keten informeren en inspireren aan de hand van eenvoudige en lekkere gerechten. Op regelmatige basis zal er ook een wedstrijd aan gekoppeld worden.
360°-marketingaanpak
Met de lancering van de socialmediakanalen worden de laatste blinde vlekken van de marketingstrategie van ALDI ingevuld. “Het is een zeer belangrijke stap voor ALDI”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI Belgium. “Social media vormen een logische volgende stap in onze 360°-marketingaanpak.”
Social media bieden een goede aanvulling op de succesvolle printkanalen van de keten. “Onze ALDI-folder is nu al voor het tweede jaar op rij bekroond tot Folder van het Jaar en zal ook ons krachtigste marketingkanaal blijven”, vervolgt Henderick. “Met social media zijn we ervan overtuigd dat we onze jongere doelgroep nog beter en sneller kunnen bereiken.”
Link naar onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/aldibelgium
Link naar onze Instagrampagina: https://www.instagram.com/aldibelgium/
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres