16/11/2021
Erpe-Mere, 16 november 2021 – ALDI heeft voortaan een eindejaarsheld binnen eigen rangen genaamd ‘Willie Witloof’. Een klein, schattig, Belgisch witloofje dat talrijke avonturen beleeft en de consument met raad en daad bijstaat tijdens de eindejaarsperiode.
Traditioneel zorgt eindejaar voor heel wat vraagtekens bij de consument. Niet alleen de samenstelling van het menu, maar ook de decoratie of keuze van de bijpassende wijn vormen vaak een onderwerp van stress. ALDI biedt hier een helpende hand en ontwikkelde samen met zijn medewerkers zijn nieuwe eindejaarsheld: ‘Willie Witloof’.
“Willie Witloof is onze ultieme held tijdens deze feestperiode”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communicatie bij ALDI. “Aan de hand van talrijke tips, weetjes en recepten vormt Willie Witloof de ideale bondgenoot om samen de feestdagen door te brengen.”
Witloof als typische eindejaarsgroente
Witloof is tijdens het eindejaar een echte klassieker op de menukaart van vele Belgische consumenten. De groente, die in de volksmond ook wel ‘het witte goud’ genoemd wordt, kent traditioneel een duidelijke piek in de maand december.
“De keuze om witloof tot leven te brengen als eindejaarsheld is een bewuste keuze”, vervolgt Henderick. “Het is gezond, lekker vers, van eigen bodem én feestelijk. Alle troeven verenigd in één enkel product en daarom de perfecte verpersoonlijking van waar ALDI voor staat: ons eindejaar, lekker betaalbaar.”
Jaar na jaar behoort witloof in die periode tot de top 3 van de best verkochte groenten die in de ALDI-winkelkar verdwijnen, naast wortelen en komkommers.
De nieuwe eindejaarsheld van ALDI zal doorheen de verschillende kanalen tot leven worden gebracht. Zowel in de tv-spots, via de socialemediakanalen, de folders, de newsletters, het eindejaarsmagazine, de website, de app en in de cinemazalen zal Willie Witloof de hoofdrolspeler worden.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres