29/05/2020
Erpe-Mere, 29 mei 2020 – ALDI start vanaf 2 juni met de nationale uitrol van vers vlees. Per week zullen een 15-tal winkels verspreid over het land overgaan tot het aanbieden van 100% Belgisch vers vlees. Tegen midden oktober moet de uitrol voltooid zijn.
De voorbije jaren heeft ALDI fors ingezet op zijn assortiment aan verse producten. Zo werd het aanbod verse en losse groenten en fruit fors uitgebreid, kregen de meeste winkels een bake-off afdeling, worden verse bloemen aangeboden en verkoopt de keten verse convenience-artikelen zoals sappen, slaatjes en bereide maaltijden. Al deze maatregelen helpen om de klant te overtuigen dat ze bij ALDI alles vinden voor hun wekelijkse boodschappenlijstje met een onberispelijke kwaliteit.
De toevoeging van vers vlees aan het assortiment betekent een belangrijke extra service voor de klant. Het maakt van ALDI de perfecte first stop shop, een winkel waar de klant alles vindt voor zijn dagelijkse behoeftes.
Gefaseerde uitrol
“Het aangeboden vlees zal quasi uitsluitend van 100% Belgische herkomst zijn”, zegt Sven Du Bois, Category Manager Fresh Meat bij ALDI. “We zullen in het vast assortiment ruim 25 artikelen vers vlees tellen. Dit zal op regelmatige basis uitgebreid worden met enkele tijdelijke aanbiedingen. Denk bijvoorbeeld aan een extra aanbod voor op de barbecue.”
De uitrol van het aanbod vers vlees zal gefaseerd gebeuren. Vanaf 2 juni zullen er per week een 15-tal winkels verspreid over het land overgaan tot het aanbieden van vers vlees. Tegen midden oktober is de uitrol voltooid en zal het overgrote deel van de ALDI-winkels vers vlees verkopen.
Transparantie en kwaliteit
Op vlak van transparantie en traceerbaarheid is ALDI een absolute voortrekker in België. “Op de verpakkingen van onze vlees- en vleeshoudende producten, staat een ALDI Transparency Code (ATC)”, zegt Ruth Broekaert, Manager Corporate Responsibility bij ALDI. “Het bestaat uit een QR-code met een bijhorend ATC-nummer.”
Met behulp van een smartphone kan de klant een QR-code scannen om informatie te verkrijgen over de herkomst van het product. Zo komt hij bijvoorbeeld te weten wie de leverancier is of waar het dier werd grootgebracht.
De inkijk die ALDI op die manier geeft in de toeleveringsketen van zijn producten, kent zijn gelijke niet in de sector. “ATC vormt het antwoord op de vraag van onze klanten naar meer informatie over de herkomst. Zo kan de klant zelf zien van waar zijn vlees afkomstig is. 100% transparantie en traceerbaarheid bieden in onze toeleveringsketen zijn cruciale onderdelen van onze visie op kwaliteit”, besluit Broekaert.
Bijhorend beeldmateriaal vindt u hier: https://we.tl/t-bFb9BRIlVl
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres