07/10/2022
7 oktober 2022 – ALDI mocht gisterenavond een bronzen Effie Award in ontvangst nemen. De discounter viel in de prijzen dankzij ‘Willie Witloof’, de centrale held van ALDI’s eindejaarscampagne. Sinds vorig jaar maakt de sympathieke groente zijn opwachting. Het is de tweede keer in amper drie jaar tijd dat een campagne van ALDI bekroond wordt met een Effie Award.
De Effie Awards zijn dé toonaangevende reclameprijzen in België. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont jaarlijks de reclamecampagnes die het meeste hun effectiviteit en impact hebben bewezen op het vlak van strategie, creatie en resultaten.
ALDI mocht nu ook een bronzen Effie Award in de wacht slepen met zijn Willie Witloof-eindejaarscampagne. Deze campagne werd ontwikkeld in samenwerking met lead agency Serviceplan, ondersteund door De Machine, Divide, Pivott, Publicis, BOA, Mediaplus en Plan.Net. Willie Witloof werd daarbij zowel online als offline tot leven gebracht doorheen de verschillende kanalen van ALDI en in externe media.
Het is de tweede Effie voor ALDI nadat de campagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper’ in 2019 een bronzen Effie Award won.
Helpende hand voor de consument
Willie Witloof was de nieuwe centrale held van ALDI’s opvallende eindejaarscampagne in 2021. Het personage zette het kwaliteitsvolle en betaalbare eindejaarsassortiment van de discounter in de verf en was de helpende hand voor de consument tijdens de feestdagen. Niet toevallig werd gekozen voor witloof, een Belgische groente die het traditioneel goed doet tijdens de feestdagen.
Willie Witloof was een schot in de roos. Het witlooffiguurtje zorgde voor een herkenbare en vooral onderscheidende eindejaarscampagne voor consumenten. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat ALDI’s eindejaarscampagne van 2021 merkbaar hogere resultaten behaalde op het vlak van waardering van de klant, onderscheidend vermogen en herinnering aan de campagne dan de eindejaarscampagne van 2020.
“We zijn heel fier op deze Effie”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI. “De resultaten tonen aan dat onze marketingcampagne ervoor gezorgd heeft dat Belgische consumenten tijdens het eindejaar makkelijker hun weg vonden naar ALDI. Willie Witloof is dan ook de perfecte verpersoonlijking van waar ALDI voor staat tijdens de feestperiode: een heerlijk en betaalbaar eindejaar.”
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres