1. Pers
  2. ALDI wint een bronzen Effie Award voor beste reclamecampagne

ALDI wint een bronzen Effie Award voor beste reclamecampagne

26/09/2019

Erpe-Mere, 26 september 2019 – ALDI en zijn reclamebureau The Backroom (TBR) werden gisteravond tijdens de uitreiking van de Effie Awards bekroond voor de reclamecampagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’ Een straffe campagne die de kwaliteit van de ALDI-producten onderstreept.


De Effie Awards zijn dé belangrijkste reclameprijzen in België. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont reclamecampagnes die echt ‘werken’. De winnaars zijn stuk voor stuk campagnes die hun effectiviteit en impact hebben  bewezen.

ALDI/TBR ontving een Bronze Effie Award met de campagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’

In die reclamecampagne bewijst ALDI via blinde smaaktests dat de ALDI-huismerken minstens even goed zijn als de bekendere A-merken. De ALDI-producten zijn alleen goedkoper.

Sprekende resultaten

De campagne liep van eind 2017 tot begin 2019. De campagne evolueerde van een eenvoudig beeld met 2 kokers (merk X vs. merk Y) naar tv-spotjes en affiches waar de consument centraal stond. De klap op de vuurpijl was de ‘Proef-het-zelftour’, waarbij ALDI het land doortrok en voorbijgangers de kans gaf om zelf een vergelijkende smaaktest te doen. Dit verhoogde nog de credibiliteit van de campagne en de betrokkenheid van de consument.

De reclamecampagne leverde duidelijke resultaten op. Uit een onafhankelijk kwantitatief onderzoek blijkt dat meer klanten (+9%) ALDI gaan associëren met ‘goede kwaliteit’.

ALDI, focus op kwaliteit

Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI, verklaart het succes van de campagne door zijn éénduidigheid: ‘We blijven bij ALDI steeds op dezelfde nagel kloppen: de kwaliteit van onze producten. We maakten die claim geloofwaardig door consumenten zelf de tests te laten doen. En we lieten onze campagne evolueren: eerst puur wetenschappelijk, later ook met inbreng van consument over heel België.’

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te gebruiken, moet u zich authenticeren wanneer u er voor de eerste keer gebruik van maakt. De procedure is als volgt : Voer uw e-mailadres in en klik op "Activeer herinnering". Na een paar minuten ontvangt u een activeringslink. In de volgende stap opent u die link en activeert u de herinneringsservice. Voor elk volgend gebruik is geen verdere authenticatie vereist.
  • Om dit formulier in te dienen, moet u het gebruik van cookies aanvaarden in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en u uw e-mailadres met succes hebt geauthenticeerd.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch