26/09/2019
Erpe-Mere, 26 september 2019 – ALDI en zijn reclamebureau The Backroom (TBR) werden gisteravond tijdens de uitreiking van de Effie Awards bekroond voor de reclamecampagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’ Een straffe campagne die de kwaliteit van de ALDI-producten onderstreept.
De Effie Awards zijn dé belangrijkste reclameprijzen in België. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont reclamecampagnes die echt ‘werken’. De winnaars zijn stuk voor stuk campagnes die hun effectiviteit en impact hebben bewezen.
ALDI/TBR ontving een Bronze Effie Award met de campagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’
In die reclamecampagne bewijst ALDI via blinde smaaktests dat de ALDI-huismerken minstens even goed zijn als de bekendere A-merken. De ALDI-producten zijn alleen goedkoper.
Sprekende resultaten
De campagne liep van eind 2017 tot begin 2019. De campagne evolueerde van een eenvoudig beeld met 2 kokers (merk X vs. merk Y) naar tv-spotjes en affiches waar de consument centraal stond. De klap op de vuurpijl was de ‘Proef-het-zelftour’, waarbij ALDI het land doortrok en voorbijgangers de kans gaf om zelf een vergelijkende smaaktest te doen. Dit verhoogde nog de credibiliteit van de campagne en de betrokkenheid van de consument.
De reclamecampagne leverde duidelijke resultaten op. Uit een onafhankelijk kwantitatief onderzoek blijkt dat meer klanten (+9%) ALDI gaan associëren met ‘goede kwaliteit’.
ALDI, focus op kwaliteit
Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI, verklaart het succes van de campagne door zijn éénduidigheid: ‘We blijven bij ALDI steeds op dezelfde nagel kloppen: de kwaliteit van onze producten. We maakten die claim geloofwaardig door consumenten zelf de tests te laten doen. En we lieten onze campagne evolueren: eerst puur wetenschappelijk, later ook met inbreng van consument over heel België.’
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres