18/01/2022
Erpe-Mere, 18 januari 2022 – Maar liefst zeven ALDI-producten werden verkozen tot ‘Huismerk Product van het Jaar 2022’. Tijdens deze uitreiking worden innovatieve producten van huismerken beoordeeld door meer dan 10.000 Belgen. De 7 gouden medailles bewijzen dat ALDI een lage prijs voor zijn eigenmerken koppelt aan een hoge kwaliteit. Klanten zullen deze producten in de winkelrekken zien liggen onder de noemer: ‘Kanjer #vandenaldi’.
Onder leiding van het onafhankelijk onderzoeksbureau NielsenIQ werden talrijke producten gewikt en gewogen door meer dan 10.000 Belgen. Zij beoordeelden elk product op vlak van innovatie, aantrekkelijkheid, gebruikservaring en aankoopintentie. Daarnaast werd een tevredenheidstest gehouden bij zo’n 120 gezinnen die het product aangekocht hebben. Per productcategorie viel er slechts 1 winnaar uit de bus.
Nadat ALDI in 2021 drie maal een gouden medaille toebedeeld kreeg, zijn dit jaar maar liefst zeven ALDI-producten verkozen tot ‘Huismerk Product van het Jaar’. Belangrijke erkenningen voor de discounter gezien 90% van het vast assortiment bestaat uit eigenmerkproducten. Zo kan de klant steeds eenvoudig en kwalitatief winkelen aan lage prijzen. Een slimme zet!
Innovatieve ALDI-eigenmerken
ALDI viel in verschillende categorieën in de prijzen. Zo verraste ALDI de consumenten met zijn plantaardig alternatief voor yoghurt op basis van soja. Met keuze uit natuur, bosbessen en vanille beschikt ALDI over het breedste gamma aan smaken binnen de huismerken, wat geapprecieerd werd.
Ook de ‘River Limonade 4 lemons’ werd bekroond. Vooral de handige volume-inhoud van 25 cl viel in de smaak. Zo speelt de discounter in op een lagere suikerinname en wordt de inhoud beschouwd als perfect voor dagdagelijks gebruik. River is het enige eigenmerk in België met dit blikformaat.
Het welgekend ALDI-eigenmerk Fou d’O eindigde twee maal bovenaan het podium met de smaken munt en bosvruchten. Het sprankelend natuurlijk mineraalwater bevat geen suiker en werd beoordeeld als de perfecte dorstlesser.
Daarnaast werden de minipacks Golden Bridge ontbijtgranen, de family pack Moreno oploskoffie Cappuccino en de bioabdijkaas in sneetjes bekroond tot ‘Huismerk Product van het Jaar’ in hun categorie. Dit is te danken aan het inspelen op verschillende smaken en handige formaten voor de consument.
Al deze producten liggen nu reeds in de ALDI-winkelrekken. De klant kan ze herkennen aan een rood logo met de vermelding ‘Huismerk Product van het Jaar’. Dit zal vergezeld worden van het eigen ontworpen ALDI-logo : ‘Kanjer #vandenaldi’ dat bekroonde ALDI-producten in de kijker plaatst.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres