Erpe-Mere, 4 oktober 2024 – ALDI won gisteravond een bronzen Effie Award voor zijn eindejaarscampagne waarin Willie Witloof de hoofdrol speelt. Het is de tweede keer dat de discounter dankzij zijn eindejaarsmascotte een Effie Award in de wacht sleept.
De Effie Awards zijn dé toonaangevende reclameprijzen in België. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont jaarlijks de meest effectieve en impactvolle marketingcampagnes op vlak van strategie, creatie en resultaten.
Altijd slim dankzij Willie Witloof
In 2022 won ALDI al een Effie met de eindejaarscampagne rond Willie Witloof. Nu valt de discounter terug in de prijzen met deze campagne. Al drie jaar lang is het sympathieke witlooffiguurtje de helpende hand van de consument tijdens de feestdagen en dat werpt zijn vruchten af. Uit resultaten van onafhankelijk onderzoek blijkt immers dat Willie Witloof zorgt voor een herkenbare en vooral onderscheidende eindejaarscampagne. Jaar na jaar behaalt de campagne hogere resultaten op het vlak van waardering van de klant, onderscheidend vermogen en herinnering aan de campagne. Dat werd dus dit jaar bekroond met een bronzen Effie.
Een bekroning die alleen tot stand kon komen dankzij een intense samenwerking tussen ALDI en het lead agency Serviceplan Group, ondersteund door De Machine, Publicis en BOA. Tijdens de eindejaarsperiode (2023) brachten zij Willie Witloof opnieuw zowel online als offline tot leven doorheen de verschillende kanalen van ALDI en in externe media.
“We zijn heel fier op deze bronzen Effie”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI. “De resultaten tonen aan dat Belgische consumenten tijdens het eindejaar makkelijker hun weg vonden naar ALDI dankzij Willie Witloof. Hij toont hen de weg naar betaalbare en kwalitatieve feestelijke producten tijdens de drukke eindejaarsperiode.”
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres