03/01/2023
Erpe-Mere, 3 januari 2023 – Maar liefst negen ALDI-producten werden bekroond tot ‘Huismerk Product van het Jaar 2023’. Deze titel gaat naar innovatieve huismerken die positief beoordeeld worden door meer dan 10.000 Belgen. De negen winnende ALDI-producten bewijzen dat de discounter een lage prijs koppelt aan hoge kwaliteit.
Onder leiding van het onafhankelijk onderzoeksbureau NielsenIQ beoordeelden 10.000 Belgen talrijke producten op vlak van innovatie, aantrekkelijkheid en aankoopintentie. Daarnaast werd een tevredenheidstest gehouden bij zo’n 120 gezinnen die het product aankochten. Uit elke productcategorie werd slechts één winnaar gekozen.
Nadat ALDI in 2022 zeven bekroningen kreeg, zijn dit jaar maar liefst negen ALDI-producten verkozen tot ‘Huismerk Product van het Jaar’. Hét bewijs van kwaliteit en een belangrijke erkenning voor ALDI, aangezien 90% van zijn vaste assortiment uit huismerken bestaat. Die zijn bovendien vaak meer dan de helft goedkoper dan A-merken. Zo koopt de klant steeds eenvoudig kwalitatieve producten tegen lage prijzen.
Bekroonde, innovatieve ALDI-huismerken
ALDI overtuigde met zijn Choceur® Choco Changer, een 100% duurzame en fair trade chocoladereep met traceerbare cacaobonen. De chocolade is beschikbaar in drie smaken en is het resultaat van ALDI’s samenwerking met Tony’s Open Chain.
De Palazzo® Passata Rustica werd eveneens gesmaakt door de consumenten. De passata is gemaakt met 100% Italiaanse tomaten en is reeds gekruid. Met haar Nutri-Score A wordt ze gezien als ideale saus voor een snelle pasta of een basis voor een andere saus.
Ook ALDI’s Délifin® Lunchworst werd bekroond. Lunchworst wordt meestal in zijn geheel verkocht, maar ALDI biedt hem ook aan in sneetjes. Gebruiksgemak dat positief onthaald werd door de consumenten.
Daarnaast werden ook ALDI’s Molenland® Jong belegen gouda, Freshlife® Kauwgom cubes en Freshlife® Duo muntjes verkozen tot ‘Huismerk Product van het Jaar 2023’. En ook de Casa Morando® Parmigiana di melanzane, een ovengerecht dat in de zomermaanden in de rekken ligt, ontvangt die titel. Bovendien viel ALDI in de prijzen in de categorie ‘cosmetica en verzorging’. Zo speelde de discounter meer in op skincare, wat leidde tot de bekroning van zijn Lacura® Gezichtsreiniger en Biocura® Navulling vloeibare zeep.
Klanten die graag zelf de proef op de som nemen, zullen de producten herkennen in de ALDI-winkels aan een blauw etiket met het rode ‘Gekozen Huismerk Product van het Jaar 2023’-logo.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres