29/11/2022
Erpe-Mere, 29 november 2022 – ALDI investeert de komende jaren 35 miljoen euro in nieuwe Brusselse winkels. Op die manier onderstreept de discounter het belang van de hoofdstad in zijn groeiverhaal. Om de aanwezigheid in de Brusselse regio verder te vergroten, zal ALDI nog meer op maat van Brussel bouwen. Zo wil ALDI uitgroeien tot dé buurtwinkel voor alle Brusselaars.
Brussel is al enkele jaren een focuspunt bij ALDI. Op dit moment telt de discounter er 22 winkels verdeeld over de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Op woensdag 30 november opent met ALDI Elsene (Kroonlaan 480/484) nummer 23.
En daar stopt het niet voor de discounter. ALDI ziet nog heel wat opportuniteiten in de hoofdstad en naburige gemeenten. Alleen al in de eerstkomende jaren zal ALDI 35 miljoen euro investeren in de Brusselse regio om zijn expansiestrategie verder te zetten.
Zo staan de eerstvolgende winkelprojecten gepland in o.a. Eigenbrakel (2023), Grimbergen (2023), Schaarbeek (2024), Evere (2024) en Ukkel (2024). Vele andere projecten worden bestudeerd. De geplande winkelprojecten zullen resulteren in de aanwerving van een 60-tal nieuwe medewerkers.
Compacte winkels
Momenteel heeft een ALDI-winkel een gemiddelde oppervlakte van +/- 1.050 m². In een grootstad als Brussel zijn dergelijke winkelruimtes steeds moeilijker te vinden. Om de waaier aan opportuniteiten zo breed mogelijk te houden, zal ALDI waar nodig compacte winkels openen. Dit zijn winkels die opgetrokken worden in een veel kleinere ruimte, vaak zo’n 600 à 800 m². Hierdoor kan ALDI zich gemakkelijk vestigen in grootsteden als Brussel.
Niet alle toekomstige ALDI-winkels zullen compacte winkels zijn. “We analyseren locatie per locatie wat de noodzaak is”, zegt Geert De Roy, Senior Manager Expansion bij ALDI België. “Met compacte winkels zijn we in staat ons aan te passen aan veel kleinere winkelpanden. We gaan er nog efficiënter om met de beschikbare ruimte. Zo verdelen we bijvoorbeeld het winkelmagazijn over twee verdiepingen of variëren we in de breedte van onze winkelgangen en winkelkarren.”
Ook in de compacte ALDI-winkels zal de klant steeds het volledige ALDI-aanbod terugvinden aan dezelfde lage prijzen als elders in België. De focus ligt op verse producten, maar ook alle welgekende tijdelijke acties en aanbiedingen zullen een plaats krijgen.
Gemengde winkelprojecten
Om nog meer op maat van Brussel te bouwen, zal ALDI verder inzetten op gemengde winkelprojecten. Dit zijn projecten waarbij er naast een ALDI-winkel ook andere activiteiten opgetrokken worden.
“Door meer huisvesting te integreren in onze winkelprojecten, zoals appartementen of studentenkoten, kunnen we een antwoord bieden op de demografische groei in vele gemeenten,” vervolgt De Roy. “Maar ook kantoorruimtes, crèches of schoolgebouwen passen in deze plannen. Op die manier kunnen we ALDI nog dichter bij de Brusselaars brengen en uitgroeien tot dé buurtwinkel in onze hoofdstad.”
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres