25/08/2020
Erpe-Mere, 25 augustus 2020 – ALDI gaat samen met zijn klanten de meest kwetsbare kinderen een hart onder de riem steken. Tussen 25 augustus en 3 oktober verkoopt de keten een meerkansenbrood dat speciaal ontwikkeld werd voor de liefdadigheidsactie. Per verkocht brood gaat er € 0,50 naar het Kinderarmoedefonds.
Volgende week wordt het startschot gegeven van het nieuwe schooljaar. 1 op de 7 kinderen trekt met een lege brooddoos of niet-voedzame maaltijd naar de klas. Een harde vaststelling waar ALDI verandering in wil brengen. Daarom engageert de keten zich samen met zijn klanten via een nationale liefdadigheidsactie.
Zes weken lang kunnen de klanten van ALDI een vers meerkansenbrood aankopen voor € 1,99. “Per verkocht brood wordt er € 0,50 integraal geschonken aan het Kinderarmoedefonds”, zegt Ruth Broekaert, Manager Corporate Responsibility bij ALDI. “Op die manier willen we een bijdrage leveren in de strijd tegen tegen de kinderarmoede.”
Het meerkansenbrood is een vers lichtbruin meergranen tijgerbrood met een gezonde receptuur. ALDI heeft dit brood speciaal laten ontwikkelen voor deze liefdadigheidsactie. Dankzij het hoge graangehalte is het een bijzonder voedzaam en vezelrijk brood. Een onderdeel van een maaltijd die de keten graag in elke brooddoos van ieder kind zou willen zien.
Lege brooddoos als signaal
Kinderarmoede blijft helaas een trieste realiteit in ons land. Kinderen die in precaire situaties leven, worden geconfronteerd met moeilijkheden die zowel hun dagelijks leven als dat van toekomstige volwassenen beïnvloeden. Het Kinderarmoedefonds mobiliseert zich om dit fenomeen te bestrijden.
“De lege brooddoos is een signaal, want kinderarmoede betekent ook en vooral geïsoleerd leven in kleine huizen en in stressvolle omgevingen, met voor kinderen weinig mogelijkheden om zichzelf te ontplooien en te ontwikkelen. Een kind in armoede start met een achterstand aan het leven,” zegt Noël Slangen, voorzitter van het Kinderarmoedefonds beheerd door de Koning Boudewijnstichting.
Het Kinderarmoedefonds verleent steun aan een gericht aantal innovatieve en langlopende lokale projecten die uitsluiting van kansarme kinderen en hun gezinnen tegengaan. “De liefdadigheidsactie van ALDI zal ons helpen om onze strijd tegen de kinderarmoede verder te zetten”, besluit Slangen.
+++
Bijhorend beeldmateriaal vindt u hier: https://we.tl/t-SIuwkBIWXZ
+++
Onder het motto ‘Vandaag voor morgen’ werkt ALDI via talrijke initiatieven aan een betere toekomst voor de natuur en de maatschappij. We zijn ervan overtuigd dat de inspanningen die vandaag geleverd worden, zullen leiden tot een betere wereld van morgen. Deze liefdadigheidsactie kadert binnen deze politiek. ALDI hoopt via zijn meerkansenbrood talrijke kinderen een duwtje in de rug te geven.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres