We zetten ons elke dag in om ons bedrijf duurzamer te maken, maar we vinden het even belangrijk om de wereld daarbuiten te veranderen. Daarom organiseren we regelmatig solidariteitsacties en kunnen we – met behulp van onze klanten – jaarlijks een of meerdere goede doelen steunen.
We willen jaarlijks een solidariteitsactie voor het goede doel organiseren.
2021
UNICEF
Onze jaarlijkse solidariteitsactie bracht in totaal maar liefst € 75.000 op ten voordele van UNICEF België. Samen met onze klanten en medewerkers bundelden we de krachten in de strijd tegen kinderarmoede. In september vorig jaar schonk ALDI twee weken lang € 0,50 extra per verkocht zakje snoeptomaatjes. Ook lanceerden we met onze collega’s een ALDI Challenge waarbij we samen meer dan 25.000 sportieve kilometers afgelegd hebben.
“Ik wil in naam van ALDI iedereen, zowel klanten als de ALDI-collega’s, bedanken die deelnam aan onze acties. Ieder kind heeft het recht om zich maximaal te kunnen ontplooien. Met ALDI dragen we ons steentje bij. We ondersteunen hiermee de meest kwetsbare kinderen en zullen dit met onze ALDI-familie blijven doen in de toekomst.” - Wim Voet, CEO ALDI Belgium
2020
Meerkansenbrood
1 op de 7 kinderen in België gaat regelmatig met een lege brooddoos of niet-voedzame maaltijd naar school. Een harde vaststelling waar we verandering in willen brengen. Daarom legden we in september 2020 een ‘meerkansenbrood’ in onze winkelrekken en schonken we per verkocht exemplaar 50 eurocent aan het Kinderarmoedefonds. In totaal verkochten we bijna 60.000 broden: goed voor een schenking van 30.000 euro. Zo steunden we duizenden kinderen die het minder breed hebben.
Coronacrisis
Normaal schenken supermarkten hun voedseloverschotten aan organisaties zoals de Voedselbanken. Maar door het hamstergedrag van vele consumenten tijdens de corona-uitbraak, waren er zo goed als geen etenswaren om te doneren. Onder leiding van de handelsfederatie Comeos schonken we daarom samen met andere Belgische retailers essentiële producten aan mensen in nood: 233 ton voedsel (goed voor 460.000 maaltijden), wasmiddelen, luiers, enzovoort.
Daarnaast verkochten we ook medische mondmaskers en doneerden we de opbrengst aan Commerce Cares, een organisatie die zich inzet om werkplekken en de maatschappij toegankelijker te maken voor mensen met een beperking.
2019
Tijdens de eindejaarsperiode van 2019 verkochten we wenskaarten ten voordele van de Voedselbanken. Onze klanten toonden zich van hun warmste kant en zo konden we maar liefst € 50.000, in de vorm van 10.000 bereide maaltijden, aan de organisatie schenken. Een lekker kerstcadeau voor mensen die het minder breed hebben!
Als grote winkelketen vinden we het belangrijk om verantwoord om te gaan met voedsel. Ontdek hier hoe we dat doen.
Als Fairtrade-winkelier steunt ALDI eerlijke handel en helpen we het leven van producenten te verbeteren.
Bij ALDI zorgen we ervoor dat iedereen gezond en evenwichtig kan eten. Kijk hier hoe we dit doen.
Eet gezonder dankzij de voedingswijzers en Nutri-Scores op onze producten. Bekijk hier hoe dat in zijn werk gaat.
Bij de productie, de verwerking en het transport van onze producten hebben we steeds aandacht voor onze impact op de natuur, de mens en de maatschappij. We nemen als bedrijf onze verantwoordelijkheid op en zijn dagelijks bezig met thema’s als milieuvriendelijkheid, faire arbeidsvoorwaarden, gezonde voeding en duurzame verpakkingen.
Want vandaag gaan we voor een betere toekomst. Vandaag gaan we voor morgen.
Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres