Onze visie op evenwichtige voeding

Onze visie op gezondheid

Visie op gezondheid

Iedereen moet gezond en evenwichtig kunnen eten

Bij ALDI vind je een ruim aanbod evenwichtige en gevarieerde voeding. We vinden namelijk dat iedereen gezond moeten kunnen eten. Ons assortiment verse groenten en fruit is de voorbije jaren sterk uitgebreid. Ook zetten we bewust in op vleesvervangers, bioproducten en producten voor mensen met specifieke wensen (baby’s en kinderen, mensen met een intolerantie voor lactose of gluten, etc.). Gezonde én betaalbare voeding aanbieden: dat is onze missie.

carreconfituur

30% minder zout én suiker

 

Nutritionele verbetering staat bij ALDI hoog op de agenda. Zo streeft ons kwaliteitsteam er steeds naar om de hoeveelheid zout en suiker in onze huisproducten te verlagen. En dat zonder in te boeten op smaak. Bijvoorbeeld, onze confituurtaartjes bevatten sinds dit jaar maar liefst 30% minder zout én suiker en smaken nog altijd even lekker!

Onze doelstellingen

voortgang

Steeds de beste producten voor onze klanten.

De producten van ALDI worden permanent verbeterd in samenspraak met onze leveranciers. Zit er te veel suiker, zout of vet in een bepaald voedingsmiddel? Of net te weinig vezels, vitamines en/of mineralen? Dan kijken we welke aanpassingen mogelijk zijn. We organiseren ook smaaktesten met consumentenpanels. Want meer evenwichtige voeding hoeft niet aan smaak in te boeten. Wanneer we nieuwe producten introduceren in ons gamma, dan gebeurt deze kwaliteitscontrole vooraf.

voortgang

Klanten informeren

We vinden het belangrijk om jullie als klant voldoende te informeren over de samenstelling van onze producten. Dat doen we bijvoorbeeld de voedingswaardentabel op onze verpakkingen te vermelden. Bovendien vind je op steeds meer verpakkingen de Nutri-Score  terug.

Nieuwsgierig naar de samenstelling van je favoriete product? Kijk deze na op de voedingswijzer die op veel van onze voedingsproducten staat.

Inspiratie nodig voor een gezonde maaltijd, kijk dan zeker eens naar onze gezonde recepten.

voortgang

Het beste voor de kids

90% van de reclame gericht naar kinderen promoot ongezonde voeding die teveel vet, suiker en/of zout bevat. De Belgian Pledge [link website Belgian Pledge |] zet zich sinds 2012 in voor verantwoorde reclame voor kinderen. Ook ALDI steunt dit initiatief.

  • Wij maken geen reclame gericht naar kinderen jonger dan 12 waarin ongezonde producten voorkomen, zoals chocolade en snoepjes.
  • We maken enkel reclame voor kinderen jonger dan 12 als het gaat om producten die beantwoorden aan strenge criteria op vlak van voedingswaarde. Bovendien streven wij er naar dat onze kinderproducten aan strenge voedingskundige criteria voldoen.
  • We adverteren niet over onze producten in basisscholen, behalve op expliciete vraag van scholen of omwille van educatieve doeleinden.
  • Wij limiteren het gebruik van cartoons en licentiefiguren voor onze eigen merkartikelen tot kinderproducten die voldoen aan dezelfde strenge nutritionele criteria.

Zet met ons nog meer stappen richting duurzaamheid

Ons vegetarisch en vegan aanbod

Vegetarisch en vegan

Op zoek naar vegetarische of vegan producten? Je herkent ze aan het V-label. Ontdek hier ons aanbod.

Meer
Fairtrade-producten

Fairtrade

Als Fairtrade-winkelier steunt ALDI eerlijke handel en helpen we het leven van producenten te verbeteren.

Meer
Het visinkoopbeleid van ALDI België

Duurzaam inkoopbeleid voor vis en zeevruchten

Als consument heb je het recht om te weten waar de vis die je bij ALDI koopt vandaan komt. Samen gaan we voor meer duurzaamheid.

Meer
Het klimaatplan van ALDI

ALDI’s klimaatplan

Via deze concrete maatregelen zet ALDI zich in voor het klimaat.

Meer
Vandaag voor morgen

Bij de productie, de verwerking en het transport van onze producten hebben we steeds aandacht voor onze impact op de natuur, de mens en de maatschappij. We nemen als bedrijf onze verantwoordelijkheid op en zijn dagelijks bezig met thema’s als milieuvriendelijkheid, faire arbeidsvoorwaarden, gezonde voeding en duurzame verpakkingen.

Want vandaag gaan we voor een betere toekomst. Vandaag gaan we voor morgen.

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te gebruiken, moet u zich authenticeren wanneer u er voor de eerste keer gebruik van maakt. De procedure is als volgt : Voer uw e-mailadres in en klik op "Activeer herinnering". Na een paar minuten ontvangt u een activeringslink. In de volgende stap opent u die link en activeert u de herinneringsservice. Voor elk volgend gebruik is geen verdere authenticatie vereist.
  • Om dit formulier in te dienen, moet u het gebruik van cookies aanvaarden in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en u uw e-mailadres met succes hebt geauthenticeerd.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch