Vandaag voor morgen
  1. Startpagina
  2. Vandaag voor morgen

Vandaag voor morgen

Vandaag voor morgen

Sinds onze opstart staan we bekend voor hoge kwaliteit aan een lage prijs. Maar achter de schermen werken we ook dagelijks aan een betere toekomst voor de natuur en de maatschappij. We zijn er immers van overtuigd dat onze inspanningen van vandaag leiden tot een betere wereld van morgen.

Aan het ‘Vandaag voor morgen’-logo herken je al onze duurzame producten en initiatieven op vlak van duurzaam ondernemen. Je vindt het bijvoorbeeld terug bij artikelen waarvoor we een duurzaam inkoopbeleid hebben of producten met een aangepaste, gezondere samenstelling. Maar ook initiatieven, zoals het verminderen van wegwerpplastic, het milieuvriendelijker maken van verpakkingen of inspanningen om onze winkels klimaatvriendelijk te maken, dragen dit label. Dit zodat je met een gerust hart inkopen kan doen.

Zo maken we de keuze voor jou nog makkelijker. Zo ben je niet alleen zeker van hoge kwaliteit en lage prijzen, maar kan je ook gerust zijn dat we onze verantwoordelijkheid opnemen. Want vandaag gaan we voor een betere toekomst. Vandaag gaan we voor morgen.

verpakkingen

Onze duurzame producten en initiatieven

Duurzame verpakkingen

Duurzame verpakkingen

Verpakkingen vormen een groot deel van onze afvalberg. Daarom hechten we veel belang aan het vermijden, hergebruiken en recycleren van verpakkingen.

Meer
Basisverklaring inzake de naleving van de mensenrechten - Verantwoordelijkheid bij ALDI België

Onze inzet voor mensenrechten

Overal ter wereld werken mensen om producten voor ALDI te maken. In de context van deze wereldwijde en vaak complexe toeleveringsketens werken we eraan om ervoor te zorgen dat universele mensenrechten worden beschermd.

Meer
Onze strijd tegen voedselverspilling

Onze strijd tegen voedselverspilling

Als grote winkelketen vinden we het belangrijk om verantwoord om te gaan met voedsel. Ontdek hier hoe we dat doen.

Meer

Duurzaamheidsrapport ALDI België 2023

Wij houden woord. Lees meer over onze duurzaamheidsengagementen en realisaties van het voorbije jaar.

Meer

Duurzaam ondernemen zit in ons DNA

Deze visie is niet nieuw. Ze zit verankerd in onze waarden en tradities. We denken dan ook steeds meer na over hoe we duurzamer kunnen worden en focussen daarbij op 5 pijlers: de waardering van onze medewerkers, de ketenverantwoordelijkheid, maatschappelijke betrokkenheid, dialoog en het klimaat en het milieu.

Klimaat en milieu

Ontdek hier hoe wij de impact van onze bedrijfsactiviteiten op klimaat en milieu verminderen.

Meer

Onze producten

Hoe we onze verantwoordelijkheid opnemen voor de duurzame productie van de grondstoffen in onze voedingsproducten.

Meer

Onze visie

Wat het voor ons betekent om aan een duurzame positieve ontwikkeling bij te dragen.

Meer

Productieketen

Hoe we onze verantwoordelijkheid nemen voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en hoe we mogelijke schadelijke gevolgen voor het milieu tijdens de productie verminderen.

Meer

Maatschappelijke betrokkenheid

We zetten ons in om verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen aan te bieden.

Meer

De vijf pijlers van ons duurzaamheidsbeleid

1. De waardering van onze medewerkers

Onze medewerkers zijn bepalend voor het aanhoudende succes van de ondernemingsgroep ALDI Nord en hun diversiteit verrijkt onze organisatie. We waarderen hen enorm en zetten ons in om goed en respectvol samen te werken.

  • We nemen onze verantwoordelijkheid voor hun gezondheid en veiligheid.
  • We zorgen dat hun werk en privé goed op elkaar aansluiten.
  • We zetten ons in om hen goed op te leiden.
  • We bieden hen een professionele toekomst met goede ontwikkelingsmogelijkheden en werkzekerheid.
2. De ketenverantwoordelijkheid

We nemen onze verantwoordelijkheid binnen de productieketen. Dat doen we door ambitieuze normen te definiëren en regelmatig te controleren of die nageleefd worden. We baseren ons daarbij op richtlijnen en verdragen van de Verenigde Naties (VN), de International Labour Organisation (ILO) en de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). We implementeren ook internationaal erkende sociale en ecologische normen.

Daarnaast nemen we ook onze verantwoordelijkheid op door:

  • De arbeidsvoorwaarden en werkomstandigheden in productielocaties en bij teeltbedrijven te verbeteren via internationaal erkende sociale normen.
  • De impact op het milieu tijdens de productie en kweek van artikelen te verbeteren via internationaal erkende ecologische normen.
  • Vanuit onze ALDI-kantoren in Hongkong en Dhaka productielocaties in Azië te controleren en te begeleiden bij de naleving van opgelegde normen en het beleid.
  • Actief deel te nemen aan economische en multistakeholderinitiatieven.
  • Een inkoopbeleid te formuleren met concrete doelstellingen en standaarden bij de productie van de grondstoffen voor onze artikelen.
  • Belang te hechten aan de traceerbaarheid en transparantie doorheen de productieketen van onze artikelen.
3. Het klimaat en het milieu

Met concrete maatregelen dragen we bij aan de bescherming van het milieu en het klimaat. We nemen hierin onze verantwoordelijkheid door continu te beoordelen hoe we onze verkoopprocessen en onze logistieke en administratieve processen kunnen optimaliseren.

  • We vergroten de energie-efficiëntie van onze winkels en distributiecentra door bijvoorbeeld hernieuwbare energie, de optimalisatie van het energiegebruik en de inzet van milieuvriendelijkere koelingsmiddelen in onze koelsystemen.
  • Productverpakkingen worden door onze verpakkingsafdeling grondig nagekeken op het vlak van vermindering en recycleerbaarheid van de materialen.
  • Onze afvalstromen continu te herbekijken met het oog op het optimaliseren van selectieve sortering, inzameling en recyclage.
  • Aandacht te hebben voor circulaire systemen (zoals Recupel en Bebat) en deze te ondersteunen in onze winkels.
  • In ons assortiment willen we uitsluitend duurzaam gecertificeerde hout- en papierproducten. Ook voor onze kantoor- en reclamematerialen gebruiken we gecertificeerd papier van gerecycled materiaal of papier afkomstig uit duurzame bosbouw.
4. Maatschappelijke betrokkenheid

ALDI is niet alleen een supermarkt, een werkgever, een zakenpartner. We zijn ook burgers en buren. In deze verschillende hoedanigheden nemen we onze verantwoordelijkheid op en zetten we onze deskundigheid in voor maatschappelijke onderwerpen.

  • We zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken.
  • We nemen maatregelen die bijdragen aan gezondheid in de samenleving.
  • We initiëren projecten om onze klanten op een goede wijze te informeren over onze producten, met ondersteuning van externe deskundigen.
  • We streven ernaar om voedselverspilling te voorkomen.
  • We tonen samen met onze leveranciers en partners betrokkenheid, ook in landen waar onze artikelen geproduceerd worden.
  • We bevorderen er duurzame, sociale en ecologische ontwikkelingen.
5. Dialoog

We gaan een transparante en open dialoog aan met onze stakeholders. Door de deelname aan netwerken en initiatieven zijn we in staat ons handelen regelmatig op verantwoordelijkheid te toetsen.

  • Dialoog met klanten en medewerkers: we informeren via verschillende media en in onze filialen over onze visie op verantwoordelijkheid en duurzaamheid en hoe we hier gezamenlijk invulling aan kunnen geven. Opmerkingen van klanten en medewerkers nemen we mee in strategische overwegingen en operationele besluiten.
  • Dialoog met leveranciers: we zijn voortdurend in dialoog met onze leveranciers. We werken samen in partnerschap en gaan op een eerlijke en rechtvaardige wijze met elkaar om.
  • Dialoog met niet-gouvernementele organisaties, consumentenorganisaties, media, wetenschappelijke organisaties en overheidsinstanties: we zijn betrokken bij verschillende multistakeholderinitiatieven en bijeenkomsten. Daar willen we niet alleen onze standpunten overbrengen, maar staan we ook open voor waardevolle inzichten en andere perspectieven. Op die manier kunnen we ons verantwoord ondernemen verrijken.
Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te gebruiken, moet u zich authenticeren wanneer u er voor de eerste keer gebruik van maakt. De procedure is als volgt : Voer uw e-mailadres in en klik op "Activeer herinnering". Na een paar minuten ontvangt u een activeringslink. In de volgende stap opent u die link en activeert u de herinneringsservice. Voor elk volgend gebruik is geen verdere authenticatie vereist.
  • Om dit formulier in te dienen, moet u het gebruik van cookies aanvaarden in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en u uw e-mailadres met succes hebt geauthenticeerd.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch