Sinds onze opstart staan we bekend voor hoge kwaliteit aan een lage prijs. Maar achter de schermen werken we ook dagelijks aan een betere toekomst voor de natuur en de maatschappij. We zijn er immers van overtuigd dat onze inspanningen van vandaag leiden tot een betere wereld van morgen.
Aan het ‘Vandaag voor morgen’-logo herken je al onze duurzame producten en initiatieven op vlak van duurzaam ondernemen. Je vindt het bijvoorbeeld terug bij artikelen waarvoor we een duurzaam inkoopbeleid hebben of producten met een aangepaste, gezondere samenstelling. Maar ook initiatieven, zoals het verminderen van wegwerpplastic, het milieuvriendelijker maken van verpakkingen of inspanningen om onze winkels klimaatvriendelijk te maken, dragen dit label. Dit zodat je met een gerust hart inkopen kan doen.
Zo maken we de keuze voor jou nog makkelijker. Zo ben je niet alleen zeker van hoge kwaliteit en lage prijzen, maar kan je ook gerust zijn dat we onze verantwoordelijkheid opnemen. Want vandaag gaan we voor een betere toekomst. Vandaag gaan we voor morgen.
Verpakkingen vormen een groot deel van onze afvalberg. Daarom hechten we veel belang aan het vermijden, hergebruiken en recycleren van verpakkingen.
Overal ter wereld werken mensen om producten voor ALDI te maken. In de context van deze wereldwijde en vaak complexe toeleveringsketens werken we eraan om ervoor te zorgen dat universele mensenrechten worden beschermd.
Als grote winkelketen vinden we het belangrijk om verantwoord om te gaan met voedsel. Ontdek hier hoe we dat doen.
Wij houden woord. Lees meer over onze duurzaamheidsengagementen en realisaties van het voorbije jaar.
Deze visie is niet nieuw. Ze zit verankerd in onze waarden en tradities. We denken dan ook steeds meer na over hoe we duurzamer kunnen worden en focussen daarbij op 5 pijlers: de waardering van onze medewerkers, de ketenverantwoordelijkheid, maatschappelijke betrokkenheid, dialoog en het klimaat en het milieu.
Onze medewerkers zijn bepalend voor het aanhoudende succes van de ondernemingsgroep ALDI Nord en hun diversiteit verrijkt onze organisatie. We waarderen hen enorm en zetten ons in om goed en respectvol samen te werken.
We nemen onze verantwoordelijkheid binnen de productieketen. Dat doen we door ambitieuze normen te definiëren en regelmatig te controleren of die nageleefd worden. We baseren ons daarbij op richtlijnen en verdragen van de Verenigde Naties (VN), de International Labour Organisation (ILO) en de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). We implementeren ook internationaal erkende sociale en ecologische normen.
Daarnaast nemen we ook onze verantwoordelijkheid op door:
Met concrete maatregelen dragen we bij aan de bescherming van het milieu en het klimaat. We nemen hierin onze verantwoordelijkheid door continu te beoordelen hoe we onze verkoopprocessen en onze logistieke en administratieve processen kunnen optimaliseren.
ALDI is niet alleen een supermarkt, een werkgever, een zakenpartner. We zijn ook burgers en buren. In deze verschillende hoedanigheden nemen we onze verantwoordelijkheid op en zetten we onze deskundigheid in voor maatschappelijke onderwerpen.
We gaan een transparante en open dialoog aan met onze stakeholders. Door de deelname aan netwerken en initiatieven zijn we in staat ons handelen regelmatig op verantwoordelijkheid te toetsen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres