Retour, Terugbetaling & Garantie

  1. Startpagina
  2. Informatie
  3. Retour, Terugbetaling & Garantie

Algemeen

Wat houdt de garantieregeling in bij ALDI?
De garantie bij ALDI voorziet minimaal in de wettelijke garantieregeling. In de meeste gevallen geniet je ook van een uitgebreide, commerciële garantie. ALDI werkt samen met zijn leveranciers/fabrikanten voor garantiemeldingen (herstelling of vervanging van defecte toestellen). Voor artikelen met garantie is het nodig om de garantiekaart en de kassabon te bewaren. Bij defect neem je best meteen contact op met de dienst na verkoop. Heb je geen garantiekaart? Contacteer onze klantendienst. We zoeken de contactgegevens van de dienst na verkoop voor je op.

Indien een (gratis) herstelling of de vervanging van een artikel onmogelijk is of indien de kosten hiervoor buiten verhouding zijn, kan er beslist worden om de aankoopsom van het artikel volledig* of gedeeltelijk terug te betalen.
Na vaststelling van een gebrek aan een toestel, mag je het toestel niet verder gebruiken. Indien aan deze voorwaarde niet voldaan wordt, vervalt het recht om van de garantie te genieten.
De garantie vervalt bij defecten ten gevolge van verkeerd gebruik of ondeskundige behandeling van het toestel, bij het niet in acht nemen van de veiligheidsvoorschriften, bij beschadiging door geweld en bij ingrepen die niet door de gemachtigde dienst-na-verkoop zijn uitgevoerd.
Dergelijke defecten die niet (of niet meer) door de garantie zijn gedekt of schade waardoor de garantie vervalt, kunnen hersteld worden tegen betaling. Hiervoor kan een bestek aangemaakt worden bij de dienst-na-verkoop.
ndien de garantie vervalt door één van bovenstaande redenen, kan de dienst na verkoop een administratieve kost van max. € 49 aanrekenen om het door jou opgestuurde toestel in de toestand waarin het zich bevindt naar jou terug te sturen.

Bij klachten contacteer je het best onze klantendienst. Je dient hierbij steeds in het bezit te zijn van je kasticket.
We raden je aan om een kopie te nemen van het originele kasticket. Na verloop van tijd vervaagt de inkt van het ticket waardoor deze onleesbaar wordt.

* 100% tot één jaar na aankoop, 75% tussen 12 en 18 maanden na aankoop en 50% vanaf de 19e maand na aankoop
Kan ik reserveonderdelen verkrijgen?
Als je reserveonderdelen wil bestellen, kan je de dienst na verkoop van de fabrikant van je artikel contacteren. Je vindt de gegevens van deze dienst na verkoop op de garantiekaart van je toestel. Heb je geen garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst voor de contactgegevens van de fabrikant.
Wat kan ik doen wanneer mijn artikel defect geraakt buiten de garantieperiode?
Wanneer je toestel buiten de garantie stuk gaat en je het wil laten herstellen, kan je steeds terecht bij de dienst na verkoop van de fabrikant. Je kan de kosten navragen en beslissen of je de herstelling al dan niet laat uitvoeren. Je vindt de gegevens van de dienst na verkoop van de fabrikant op de garantiekaart van je toestel. Heb je geen garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst voor de contactgegevens van de fabrikant.
Hoe breng ik een defect artikel terug voor herstelling/omruiling binnen de garantieperiode?
ALDI werkt samen met zijn fabrikanten voor de (gratis) herstelling of vervanging van defecte toestellen. De contactgegevens van de fabrikant vind je terug op de garantiekaart van het artikel. Heb je geen garantiekaart? Contacteer dan onze klantendienst voor de contactgegevens van de fabrikant. Lees ook onze garantieregeling.
Mag ik een artikel terugbrengen als het me niet bevalt?
Eén van onze ALDI-principes is "niet tevreden, geld terug". Artikelen uit het vast assortiment kan je altijd en zonder vertoon van je kassaticket terugbrengen. Ben je niet tevreden over een ALDI-aanbieding? Breng dit product tot 60 dagen na aankoop terug naar de winkel samen met je kassaticket en in de originele verpakking. Nadien geldt de garantieregeling. Ondergoed, zwemkledij, cadeaubonnen en herlaad-en cadeaukaarten worden niet omgeruild of terugbetaald. Heb je verdere vragen, onze klantendienst helpt je graag verder.
Een andere opmerking of het antwoord op je vraag niet gevonden?

Neem contact met ons op.

Stond je vraag of antwoord er niet tussen of heb je een opmerking of een klacht? Neem dan contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.

 

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te gebruiken, moet u zich authenticeren wanneer u er voor de eerste keer gebruik van maakt. De procedure is als volgt : Voer uw e-mailadres in en klik op "Activeer herinnering". Na een paar minuten ontvangt u een activeringslink. In de volgende stap opent u die link en activeert u de herinneringsservice. Voor elk volgend gebruik is geen verdere authenticatie vereist.
  • Om dit formulier in te dienen, moet u het gebruik van cookies aanvaarden in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en u uw e-mailadres met succes hebt geauthenticeerd.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch