29/06/2020
Erpe-Mere, 29 juni 2020 – ALDI heeft een nieuw duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’. De klant zal aan de hand van het logo op een duidelijke en uniforme manier kunnen ontdekken welke inspanningen de keten doet inzake duurzaamheid.
De laatste jaren heeft ALDI heel wat inspanningen geleverd op vlak van duurzaamheid. Zo werd het nieuw distributiecentrum in Turnhout uitgeroepen tot meest duurzame industriegebouw in België en werden er reeds 55.832 zonnepanelen geïnstalleerd. Die zijn goed voor een jaarlijkse energieopbrengst van 14.057 MWh of gelijk aan het stroomverbruik van zo’n 3.500 gezinnen. In de winkel worden uitsluitend 100% duurzame bloemen en planten aangeboden en de keten levert een unieke inkijk in zijn toeleveringsketen vers vlees dankzij de ‘ALDI Transparency Code’ (ATC).
Consumenten hechten meer dan ooit een groot belang aan duurzaam winkelen. De keten is zich bewust van zijn maatschappelijke rol en neemt zijn verantwoordelijkheid om te investeren in onze toekomst. “Bij ALDI nemen we talrijke initiatieven en vinden we het belangrijk dat de klant weet welke inspanningen wij leveren om ons steentje bij te dragen”, zegt Stefaan De Schepper, Corporate Responsibility Manager bij ALDI.
15 ton minder verpakkingen per maand
Alle inspanningen die ALDI vandaag levert, leiden tot een betere wereld van morgen. Dit vormt de rode draad van het logo. Het gebruik van het logo wordt telkens gekoppeld aan een thema of een product dat bij ALDI verkocht wordt. Zo zal de klant weten welke inspanning de keten precies levert.
ALDI beperkt zich niet tot een logo en heeft meerdere concrete doelstellingen vooropgesteld. “We hebben onder meer de ambitie om onze CO₂-uitstoot met 40% te verminderen tegen 2021”, vervolgt De Schepper. Om dit te bereiken zet de keten onder meer in op klimaatvriendelijke winkels met zonnepanelen op de daken, energie-efficiënte ledverlichting, natuurlijke CO₂-koeling en warmte- en regenwaterrecuperatie.
Ook inzake verpakkingen wil ALDI nog grotere stappen zetten. Tegen eind 2025 wil de hard discounter 10% aan verpakkingen uitsparen. Sinds begin maart biedt de keten verse losse groenten en fruit en dat bespaart maandelijks reeds zo’n 15 ton aan verpakkingen.
“We zijn op de goede weg”, zegt De Schepper. “Aan de hand van het logo zal de klant onze vorderingen nu beter kunnen volgen.”
Via deze webpagina vinden klanten alle info over het logo ‘Vandaag voor morgen’, samen met de duurzaamheidsdoelstellingen die ALDI zich stelt.
Es wurde ein sog. Opt-out-cookie im genutzten Webbrowser gesetzt, der die zukünftige Datenerhebung und Speicherung durch Facebook-Pixel auf Ihrem genutzten Endgerät dauerhaft unterbindet.
Das Angebot ist bereits im Markt erhältlich. Die Erinnerungsfunktion wurde daher deaktiviert.
Bitte beachten Sie, dass Aktionsartikel im Unterschied zu unserem ständig vorhandenen Sortiment nur in begrenzter Anzahl zur Verfügung stehen. Sie können daher schon am Vormittag des ersten Aktionstages kurz nach Aktionsbeginn ausverkauft sein.
Erinnerung aktiv!
Erinnerungsbestätigung
Sie erhalten Ihre Erinnerung am ${date} um ${time} Uhr.
Bestätigung Ihrer E-Mail Adresse